Ia*

Trådstartare
Kan någon snälla hjälpa mej hitta info om denna hingst...
Stam, meriter, allt....
TACKSAM.....

Sv: Tabac 699

Stam och bild http://www.allbreedpedigree.com/tabac3

Godkänd 1985.

Bruksprov: 4,0 år (4,5) år, gång 688 (677) hopp 9 (9/6)

Exteriört utlåtande; Elegant, av mycket god ridhästmodell. Lång hals med naturlig resning, bra bogläge och djup. Harmoniskt benad och nöjaktigt korrekt. Mycket vägvinnande röresler med bra takt, särskilt i trav. 88889.

Tabac var inte så använd i aveln, t o m 1998 hade han betäckt 220 ston.

Tabac hade en placering i GP-dressyr.

'hehe'
man ska nog komma ihåg att det är länge sen han godkändes.. :p
Idag skulle han nog knappast ha kallats "Elegant, av mycket god ridhästmodell"

De hästar jag har sett e Tabac har varit ganskarejäla i modellen, några även lågställda.
Här i trakten finns två helsystrar till honom (såvida de inte flyttat på sistone), varav jag inte vet vad den yngre har gjort, men den äldre har tävlat msv hoppning och vunnit kvalitetsbedömning i hoppning. Även det länge sen, dock...

Tackar så mycket :bow:
Någon som vet varför han togs ur avel så snabbt?

så snabbt??
jag vill minnas att han var ganska gammal???
*har ingen hingstkatalog tillgänglig*

Har haft häst i samma stall som han stod i och det var en stöddig bit inte av den ädla modellen man ser idag precis. Kommer inte ihåg så mkt om honom (är ca 15 år sedan).
Kollade i hingstkalendern där stod bara död-99 så jag antar att han var i avel fram tills dess alltså 14 år.

..Har fött upp en Tabac avkomma - 96 och hon fick omdömet "av internationell typ" och var högställd och mkt modern. Diplom som hopptalang 3 års test.
Fast hon är kanske ett undantag...snygg och väldigt ridbar var hon i alla fall!!! Plac msv hoppning
//Tina

Vet att tråden är gammal men undrar om det finns något kort på Tabac? har ett sto hemma efter honom och har sett kort på 2 st till och dom ser alla 3 likadana ut alla 3. Mörktbruna, med lite vita tecken, ganska grova och litet huvud.

Hade ett sto efter honom och hon passerade som högt i blod/fullblod. Däremot hade hon en riktig hingstnacke.

jag har en avkomma från honom och han är knappats lågställd en jättevacker häst som är helt ortolig visserligen mycket grov men han rör sig som en gud och modigare vet jag inte om det finns. vet att han skulle vara med i os men var tvungen att akutavlivas 98 typ tror jag.

Hade ett sto efter Tabac-Imperator. Grov modell men inte tungriden, något stark ibland (men det berodde nog mer på att hon inte blivit mkt skolad som ung). Rejäla ben och stort huvud. Men hon hade ett hjärta av guld:).Klok dam som älskade att hoppa. Är idag såld som avelsmärr. Hade plac tom 1.30 hoppning.

Har ett Tabac sto hemma, Snygg som fan med en riktig hingstnacke.
Stark personlighet och mycket utstrålning, dräktig med Niveau. Ser att du bor i Falköping, gör jag med, skulle va kul att se din märr..finns ju inte så många Tabac-avkommor kvar.

Vet att tråden är gammal men undrar om det finns något kort på Tabac? har ett sto hemma efter honom och har sett kort på 2 st till och dom ser alla 3 likadana ut alla 3. Mörktbruna, med lite vita tecken, ganska grova och litet huvud.

Emelie Brolins Contact är efter Tabac, han är inte så stor men rör sig fantastiskt. En rätt så högställd häst med långa ben.

Liknande trådar

Avel Hej! Jag har ett sto e alfur som jag ska betäcka. Vilka hingstar är era favoriter med mycket gång och bra stam? Gärna svart. Lynne är...
Svar
6
· Visningar
709
Senast: Roheryn
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 079
Senast: Piaff
·
Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
519
Senast: Nikan
·
Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 627
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka