Ta reda på könet...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Fraggel_Tess

Trådstartare
Jag har fått känslan av dom i min krets tycker det är tabu att ta reda på bebisens kön innan födelsen. Kom och tänka på detta igår när jag tittade på Sjunde Himlen där Lucy och Kevin var och kollade könet på den kommande bebisen. Själv är jag lite kluven på om jag skulle vilja veta innan eller ej. Min sambo är helt säker på sin sak och vill inte alls veta i förväg.

Vad har ni för åsikter kring att ta reda på könet i förväg?
 
Sv: Ta reda på könet...

Jag är så nyfiken av mig och frågade på rutin-ultraljudet i vecka 18 om det gick att se. Men det gick inte... sedan gjorde vi ett till ultraljud i vecka 33 för att se hur den lille låg, men då gick allt så fort så det inte fanns tid för att titta på könet. Ett tredje ultraljud gjordes på överburenhetskontrollen i vecka 42+1, och då trodde jag absolut att det skulle gå att se, men icke! Så vi fick vara nyfikna fram till förlossningen! :)
Men det var helt klart kul att få en överraskning!
Och vi är ändå inte sådana som bara skulle ha rosa eller blå kläder, utan vi tycker det är snyggare med neutrala färger åt båda könen. Så för köpandets skull har det inte varit nödvändigt att veta innan!
 
Sv: Ta reda på könet...

Fraggel_Tess skrev:
Kom och tänka på detta igår när jag tittade på Sjunde Himlen där Lucy och Kevin var och kollade könet på den kommande bebisen.

Jag såg också det avsnittet! :D

Vi har bestämt att vi inte ska ta reda på vad det är för kön på bebbarna. Men jag måste erkänna att jag är VÄLDIGT nyfiken!!! Min sambo känner inte att han behöver veta men om jag skulle vilja ta reda på det så säger inte han nej. Tror att om jag skulle stilla min nyfikenhet så ångrar jag mig nog i efterhand.:smirk:

/Timsetim
 
Sv: Ta reda på könet...

Men sonen ville jag inte kolla i förväg. Kände ändå så starkt på mig att det var en pojke.
Den här gången ville sambon jättegärna veta, och jag velade.
Men nyfikenheten tog över så vi frågade på ultraljudet om det gick att se. Hon kunde bara gissa, ville inte säga helt säkert.
 
Sv: Ta reda på könet...

Vi frågade på ultraljudet. Hittills har jag inte ångrat mig, för mig var det helt odramatiskt och bara roligt att få reda på mer om vem det är som är därinne. Jag gjorde det inte av praktiska skäl, jag vill bara ha könsneutrala kläder och färger.
 
Sv: Ta reda på könet...

Vi fick reda på i v 36 vad det var för kön, det blev ett ultraljud extra eftersom barnmorskan misstänkte att sonen inte hade fixerat sig.

Till och med jag såg vad det var för kön när jag såg ultraljudet :D

Jag ångrade mig inte att vi gjorde så och skulle jag skaffa fler så kommer jag att ta reda på om det är en flicka eller pojke!
 
Sv: Ta reda på könet...

(knapplån)

Tror inte att jag vill veta om jag någon gång är gravid. Känns lite som att det vill jag inte veta förrän bebis ligger på min mage istället för i! Sambon är rätt gammeldags så han vill nog inte heller veta (tror jag).

Javan
 
Sv: Ta reda på könet...

Jag o min sambo ville veta o frågade på ultraljudet. Men de fick inte säja... :mad:
Men sen blev de väldigt uppenbart att det var en liten pojk jag hade i magen pga "bruna randen" jag hade från brösten o hela vägen ner. Och inte förglömma bröstvårtorna blev jättemörka... :crazy:
 
Sv: Ta reda på könet...

IvoryTower skrev:
Men sen blev de väldigt uppenbart att det var en liten pojk jag hade i magen pga "bruna randen" jag hade från brösten o hela vägen ner. Och inte förglömma bröstvårtorna blev jättemörka... :crazy:

Men har det verkligen med könet på barnet att göra?

/Timsetim
 
Sv: Ta reda på könet...

Nej, det är en myt !

jag hade ränder så det stod härliga till med mina tvillingflickor !

jag tror inte på NÅGRA graviditetsmyter !

jag ville inte ta reda på könet på mina barn. kändes inte viktigt
 
Sv: Ta reda på könet...

Jag ville inte heller ta reda på könet, det skulle bli en överraskning den dagen bebben föddes.Jag var inte ens nyfiken på vilket kön det var, utan bara lite orolig ifall bebben inte skulle vara frisk.

Kommer inte heller ta reda på könen i framtiden.
 
Sv: Ta reda på könet...

cirkus skrev:
jag tror inte på NÅGRA graviditetsmyter !

jag ville inte ta reda på könet på mina barn. kändes inte viktigt
Jag tror inte heller på myterna. Fast alla sa att jag hade pojkmage och det blev en pojke. Men jag vägrar tro på myterna ändå... Envis!

Skulle aldrig vilja ta reda på könet innan, det är ju som att öppna alla julklappar i förväg och sedan slå in dem igen. Förstår inte de som gör det men respekterar deras beslut.
 
Sv: Ta reda på könet...

Till er som inte tror på myterna, jag gjorde på skoj testerna (sägen och kina kalender) som finns under Ett och annat på www.gravid.se
och de stämde med vad vi fick reda på på ultraljudet (hade 4 av 5 "rätt" på sägen). Men man vet ju aldrig säkert om de hade rätt på ultraljudet...
 
Sv: Ta reda på könet...

Vi fick reda på könet vid 18 v. ultraljudet, både jag och min sambo var överens att vi ville veta. Vi hade tidigare varit tvugna att avbryta en graviditet pga mkt alvarligt hjärtfel och vi ville veta så mycket som möjligt om barnet, kanske för att vi kände oss lite tryggare då..
 
Sv: Ta reda på könet...

mino skrev:
Till er som inte tror på myterna, jag gjorde på skoj testerna (sägen och kina kalender) som finns under Ett och annat på www.gravid.se
och de stämde med vad vi fick reda på på ultraljudet (hade 4 av 5 "rätt" på sägen). Men man vet ju aldrig säkert om de hade rätt på ultraljudet...
Kinakalendern visade pojke, sägen flicka och jag fick pojke...
 
Sv: Ta reda på könet...

mino skrev:
Till er som inte tror på myterna, jag gjorde på skoj testerna (sägen och kina kalender) som finns under Ett och annat på www.gravid.se
och de stämde med vad vi fick reda på på ultraljudet (hade 4 av 5 "rätt" på sägen). Men man vet ju aldrig säkert om de hade rätt på ultraljudet...

när jag väntde så sa alla såna grejor att det skulle bli en pojke... alla sa tt det vr en pojkmage.. jag hade linjer mm... men det blev en liten tjej iaf... precis som jag kände på mig...
 
Sv: Ta reda på könet...

(en fråga mitt i allt) Skulle lucy o kevin få en kille eller tjej?

Skulle ta reda, enklast så, då man vet vilka kläder man ska köpa och vad för slags leksaker o så:D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Ridning Hej! Jag har ett sto på åtta år som jag haft i ganska precis två år. Innan jag köpte henne hade hon haft fem hem på tre år och lärt sig...
2
Svar
21
· Visningar
8 135
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Idag åkte jag hem från Stockholm. Längs vägen tänkte jag handla en del. Det var ju det som jag hade som dagens uppgift. Dessvärre...
2 3
Svar
58
· Visningar
5 807
Hundhälsa Jag behöver råd.. Det blev ett långt inlägg, men jag hoppas någon orkar läsa det ändå. Har en schäferhane på fem år, som kort och gott...
2
Svar
20
· Visningar
7 226
Gnägg Jag har ett litet bekymmer och skapar denna tråd - egentligen inte som en fråga utan mer som ett bollplank. Det är så att jag har fått...
Svar
14
· Visningar
2 236
Senast: Meggan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Provridning
  • Stora shoppingtråden II
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp