Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja så tänkte jag med.Aldrig sett. Det ser ju nästan ut som om det är en del av hoven som har fläkts upp.
Jag hade gissat på just något sånt.Ja. På en häst som hade haft en sårskada i kronranden. Jag minns inte klart vad de gjorde åt det, men jag undrar om de inte skar bort den?
Eftersom risken är att det fastnar i något så hästen gör sig illa, så hade jag nog - om det vore min häst - kontaktat veterinär för att få den bortopererad. Det kan ju krävas både bedövning och lugnande, eller kanske narkos för att göra det så att det blir bra. Och det kan det vara värt.Ja vi funderade vi ockås om det kunde vara något sånt och om det gick att skära bort men hon verkar ha känsel i den så himla skumt..
Hej! Min 6åriga d-ponny har en skum utväxt ovanför hoven, den ser nästan ut som en kastanj fast den sitter på framsidan av hoven och sticker ut, nästan som en liten tå någon som har sett något liknande förut? Visa bifogad fil 24207
Instämmer . Det där behöver en veterinär kika på.Jag hade gissat på just något sånt.
Eftersom risken är att det fastnar i något så hästen gör sig illa, så hade jag nog - om det vore min häst - kontaktat veterinär för att få den bortopererad. Det kan ju krävas både bedövning och lugnande, eller kanske narkos för att göra det så att det blir bra. Och det kan det vara värt.