Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ni med eget stall eller som inhyrd, hur ser ni på att inhyrda tar med sig släkt/vänner till stallet? Är det helt ok eller inte ok?
(och de inte har varit i ett kvarka-stall innan)
Så länge alla besökare följer gårdens och stallets regler samt är med den som är hyrestagare vid besök ser jag inget problem med det.
Däremot besökare som kommer själva utan hyrestagaren för att på egen hand hälsa på hästen är jag inte vidare förtjust i eller om man varje dag skulle ta med sig en massa kompisar eftersom att det blir lätt rörigt om det är en massa folk i stallet, speciellt om det är ett mindre stall.
Men nåt besök då och då gör ingenting
Vi har som "regel" att man ska byta kläder mellan stallar så gott det går för att förhindra smittorisk.
Tex om man rider i olika stall bör man ha olika uppsättningar kläder, alt tvätta i mellan.
Har man varit i ett stall med smitta har man inget i andras stall att göra utan att först helbyta kläder ink skor..allt!, duscha osv.
Det är ju en oskriven regel att så gör man inte..
För oss "hästfolk" är det så, men för farmor som varit och besökt sitt andra barnbarn i dennes stall så är det kanske inte lika självklart.
Ni med eget stall eller som inhyrd, hur ser ni på att inhyrda tar med sig släkt/vänner till stallet? Är det helt ok eller inte ok?
känns jättefrämmande för mig. skulle vara intressant att höra lite mer ang. varför TS ställer sin fråga