wizo
Trådstartare
Jag fick lite smått panik idag när jag stod i stallet med hovslagaren och pratade om hästar och föl och allt. Kom att tänka på att min älskling faktist är 17 år nu och har aldrig haft föl så vitt jag vet. Köpte henne när hon var 11. Hon är verkligen en oersättlig häst och jag bara MÅSTE ha en avkomma efter henne så hon på någotvis finns kvar hos mig sen. Hennes gener allafall. Jag vill ha en ny thota!, som hon heter. Jag vill aldrig att hon dör! Men om jag får ett föl av henne så känns det ju lite som att det är lite thota i fölet. Om ni förstår vad jag menar. Jag vet att det kan va svårt att få föl på en gammal häst särskilt när den ej haft föl tidigare. Vad tror ni? Ska jag försöka ta i år eller kan jag vänta till nästa? Vill ju dessutom hellst betäcka ett till sto samtidigt så fölet får någon att leka med. Men ska jag ha två till hästar redan nästa år. Det känns lite jobbigt ekonomiskt och platsmässigt då jag ska sälja av några först och så kan ju tilläggas att jag är sjukskriven och inte kan påverka min inkomst. Fast hur det är om ert åt vet jag ju iofs inte.
Det jag vet är att jag VILL ha ett föl efter min kära thota innan det blir för sent.
Har någon av er betäckt ett gammalt sto som aldrig haft föl tidigare? Hur gick det? Tog det sig?
Sen att välja hingst oxå, herregud det finns såååååå många att välja på.
Mitt sto är skimmelskäck och jätte motor o fyrfångare. Känslig och spänd/nervös. Tipps på någon passande hingst kanske.? Vill helst ej ha en 5gångare. Gilllar inte grisepasssare:/
Det jag vet är att jag VILL ha ett föl efter min kära thota innan det blir för sent.
Har någon av er betäckt ett gammalt sto som aldrig haft föl tidigare? Hur gick det? Tog det sig?
Sen att välja hingst oxå, herregud det finns såååååå många att välja på.
Mitt sto är skimmelskäck och jätte motor o fyrfångare. Känslig och spänd/nervös. Tipps på någon passande hingst kanske.? Vill helst ej ha en 5gångare. Gilllar inte grisepasssare:/