Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hur svårt är det att ta E-kort?
Hur har ni lagt upp det?
Pluggat teori först? Sen lektioner? Övat hemma?
Jag tyckte inte att det var speciellt svårt, men då hade jag kört en hel del släp tidigare. Jag gjorde allt privat med min egen bil och egen hästtransport, så det blev billigt.Hur svårt är det att ta E-kort?
Hur har ni lagt upp det?
De har tydligen förenklat uppkörningen sen jag tog mitt kort, står t ex här: https://www.transportstyrelsen.se/s...-banar-vag-for-sarskilt-manoverprov-i-trafik/, men att träna backning runt hörn, vända samt ”fickparkering” är nog i alla fall lämpligt som förberedelse.Hatar att backa med släp. Tycker det är jättesvårt. Vilka moment med backning måste man kunna?
Nu har jag redan E-kortet, min övningkörngskörning var lite annorlunda då jag körde upp för CE, kunde ej övningsköra hemma men övade mycket på lektionerna och pluggade teorin samtidigt. Vi övade väldigt mycket på säkerhetskontrollen och manöverprovet.Hur svårt är det att ta E-kort?
Hur har ni lagt upp det?
Jag använder speglarna och det rekommenderas men vill du vända dig om så får du göra det (iallafall när jag tog). Tänker du sitta vänd hela tiden så kanske du får nerslag på det eftersom du tappar uppsikt åt en sida då.Jag hörde att man ska använd speglarna när man backar och att man alltså inte får vända sig om och kolla när man backar. Har det varit så för er som har kört upp för BE-kort?
Man får till och med gå ut ur bilen och titta hur man ligger till vid backningen så det är inte speciellt stora krav på hur man gör när man backar så länge man gör det till rätt ställe inom tidsgränsen.Jag hörde att man ska använd speglarna när man backar och att man alltså inte får vända sig om och kolla när man backar. Har det varit så för er som har kört upp för BE-kort?