Ta bort tandsten på katten.

Sv: Ta bort tandsten på katten.

Om den har riktigt mycket, ja. Annars kan det räcka med lugnande. Jag gör det dock själv med en tandskrapa regelbundet, så hinner de aldrig bli sådana stora "avlagringar"! :)

På ena hästen som har tandsten tar jag bort det själv.
Men jag är skeptisk till om jag klarar det med katten! Hon är skitsnälll, bits och rivs aldrig. Men så fort man ska göra ngt hon inte gillar, så blir hon ju hal som en tvål! :o

Det är märkligt egentligen. Avmaskar 600 kg häst, det gör jag alltid helt själv. Men 4 kg katt, ja se där måste vi vara två! :D

Det är det inre som räknas ;) Katt är väl det enda djuret som kan stå framför en lastbil och få lastbilen att se mindre ut.

Mmm...det är lite jobbigt med katt av tvålmodell...:D Pepparpeppar så har det gått bra med alla mina katter, utom en viss vit halvsiamespojke som inte alls gillade när man grävde i munnen på honom...:smirk: Dock tror jag att det berodde på att vi kom ihop oss lite vid ett avmaskningstillfälle - efter det var matte alltid dum så fort hon började pilla i munnen..!:crazy:

En gång när jag avmaskade var katten så hal att jag fick ta det väl beprövade sättet linda in katten i en handduk.
Efter det så tittade katten anklagande på mig i flera dagar! :o
Har aldrig sett henne så! :D Snacka om kränkt katt!
Och alla som haft katt vet ju att INGET kan bli lika kränkt som en katt! :D

Tihi samma här, sambon håller i den hala slingrande ålen och jag trycker ner avmaskningsmedlet i den bitande fräsande änden och gissa om vi får giftiga blickar i två dagar efteråt:D Hon vill inte ens gå nära sin älskade husse och sover minst två nätter ute på soffan i protest:rofl:

apo

:D :D
Det är otroligt att det ska vara sådan cirkus för att göra ngt så vanligt med en katt! :D
Brukar jämföra 4 kg katt med 600 kg häst när det gäller att åka ngnstans också.
Med 4 kg katt har man ngt som vrålar i högan sky i baksätet i sin åkbur.
Med 600 kg häst har man en lugn varelse som står där och äter sitt hö i kärran!

Japp vrålar konstant från det att tändningsnyckeln vrids om tills dess att man öppnar transportburen:smirk:
Att ens tänka tanken på att egenhändigt kolla tänderna är bara att glömma - den livsfarliga åtgärden lämnar jag åt proffs med rätt utrustning dvs vet med lugnande sprutor:D

Tänk att det ska vara sånt sjå med en liten 4 kg kise när 500kgs pållan uppför och fogar sig i det mesta:D Nej, katten är sambons och han får gärna behålla den, själv håller jag mig till hästen och framtida hund, någon bra kattägare kommer jag aldrig att bli, jag har inte tålamod med dessa självständiga djur:devil: :rofl:

Apo

Vad kostar det att ta bort tandsten på katt hos vet?

Ingen aning? Men det går väl på en del i och med att de sövs gissar jag.

var det inkl nersövning? allt inkluderat alltså??

Liknande trådar

Övr. Katt Jag är på gång att för första gången köpa en raskatt, efter att i många år haft bondkatter eller blandraser ❤️ Har jag förstått rätt...
Svar
4
· Visningar
463
Katthälsa Hej allihop! Min katt är "omedgörlig" hos veterinär men vi behöver få ta ett blodprov på honom och få veta hans T4 värde + njurvärde...
Svar
8
· Visningar
910
Senast: Sol
·
Katthälsa Nu när vi (äntligen) har flyttat till skogen har katten fått börja vara ute. Troligen kommer hon med tiden upptäcka det här med jakt...
Svar
6
· Visningar
625
Senast: MiniLi
·
Övr. Katt Hej! Det har dykt upp en kattmamma med 4 kattungar hos min granne. Han vill inte ha dom där så jag har gjort i ordning ett litet hörn...
Svar
8
· Visningar
466
Senast: KeeNine
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama