Ta bort färg på dörrar? Avlutning?

C

ChristinA

Har 3 spegeldörrar och 2 karmar som jag vill få trärena.
En dörr till toa, en till sovrum och den utan karm blir en skjutdörr till garderob.

Jag provade först med avlutning (kaustiksoda, vatten, tapetklister) men jag måste ha blandat för svagt för det bubblade inte i färgen och det hände nästan ingenting på 2h.

Så då tog jag fram värmepistolen. Har ni skrapat rent ganska mycket av det som skall bort. Har sakerna lösa, så det är smidigt.

Funderar på om man kan använda lut för att ta färgrester i kanterna? Svårt att komma åt allt. Hur avlutar man på bästa sätt?

Eller har ni andra tips?

Som avslutning tänkte jag slipa försiktigt och olja eller lacka med lite vitt pigment i. Tips kring det?

Tack!!

Sv: Ta bort färg på dörrar? Avlutning?

Varför skrapar du inte i kanterna också? *nyfiken*
Annars går det ju utmärkt att slipa bort resterna...

Jag kan bara Nordsjö, och där skulle jag rekomendera Celco V panellack Vittonad...

:)

Sv: Ta bort färg på dörrar? Avlutning?

Jag skrapar så mycket det går, men det är ju en profilerad kant (spegeldörr) och det innebär många små vinklar och vrår där man inte kommer åt på ett bra sätt.
En del avprofileringen är rund. Där kommer det också att bli svårt att slipa utan att förstöra formen.
Jag kommer att göra det innan jag behandlar, men jag tänkte att en vätska kommer åt bra utan att man riskerar repor i träet eller förstörd form.

Varför hade du rekomenderat just den produkten?
Egenskaper?
Har du själv användt den på liknande saker?

:-)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Valp 2024
  • Annonsera mera hundar 2

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka