LaMaya
Trådstartare
Ska i morgon sko min 5 åring, han har nu i snart 8 veckor gått med bakskor för första gången på i sitt liv och allt har funkat bra. Saken är bara den att för 2 veckor sen åkte han på en svår sträckning i bakdelen och som inneburit att han stått, jag ska nu låta honom stå några veckor och sen sakta börja skritta honom. Är det värdelöst att sko han bak nu i morgon? Vad tycker ni? Han sliter på fötterna en del, eller det gjorde han i vintras men då gick han i lerig hage och rätt mkt på grusväg. Planen är nu gräshage och lättare skogsprommenader. Han har en tendes till att få rätt platta och breda fötter, vet inte om det gör något då han går barfot heller?
Vad skulle ni göra? Eftersom det handlar om 8 veckor så känns det som en bra lösning. Men jag vet inte heller hur påverkad han blir eftersom han har sträckningen kvar som fortfarande ömmar? Spelar det någon roll men en sträckning om hästen har skor eller inte?
Ps: Han kan lyfta fötterna utan problem så skoningen/verkning skulle gå att genomföra.
Det är i gången man ser att han fortfarande ömmar men är på bättringväg.
Vad skulle ni göra? Eftersom det handlar om 8 veckor så känns det som en bra lösning. Men jag vet inte heller hur påverkad han blir eftersom han har sträckningen kvar som fortfarande ömmar? Spelar det någon roll men en sträckning om hästen har skor eller inte?
Ps: Han kan lyfta fötterna utan problem så skoningen/verkning skulle gå att genomföra.
Det är i gången man ser att han fortfarande ömmar men är på bättringväg.