I

iina

Har bestämt mig att det får gå åt helvete, så nu ska det tävlas T3 till helgen...

Jag undrar över programmet... Kort tölt 1 varv, byt och sedan kort m ökning och sist ökat, så långt är jag med... vad jag undrar är: När jag har bytt varv räknas första kortsidan som en kort sträcka? antar att den gör det, men när jag då är på väg in i kurvan till första korta kortsidan för andra gången ska jag då ha kort tölt fram till mitten av den kortsidan då, alltså 2,5 kortsidor med kort tölt innan den ökade kommer, eller kan jag fortsätta rida på i det ökade tempot efter andra långsidan med ökningar... tror själv inte riktigt det, men blev osäker, och jag tar helst ner till kort så lite som möjligt... tappat bort fipo., beställt, men d har inte kommit

Tack!

Sv: T3

Du tror precis rätt! 2,5 kortsidor med kort tölt. Alltså efter andra steglängdsökningen tar du ner tillkorttölt ochrider det till mitten av kortsidan och sedandärifrån ett varv i ökad tölt!

Lycka till!

/Malin

Vänta nu, hur får ni det till 2,5 kortsidor? :confused: Jag får det till 0,5 + 1 + 0,5 = 2

/yew - virrig idag

det beror på var du byter varv. Jag har alltid gjort det långt ner i kurvan precis innan långsidan börjar - då får man hela kortsidan på sig.

/Malin

jo, tycker att det är bättre att vända sent, så några steg hinner bli bra... :) fast då tycker jag att domarna inte kan räkna den första hopp och skuttiga halvan då hästen tycker att vänder man på en femöring gör man som westernhästarna och sätter iväg i galopp... :)

Tack så mycket för hjälpen!

Liknande trådar

Träning Hej, ska starta en GDT som ska bestå av 3 varv alltså kort tölt, trav,skritt galopp och ökad tölt eller trav plus en extra sträcka rätta...
Svar
0
· Visningar
513
Senast: Solhäst
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok I måndags hade jag hopplektion och fick Jättehästen igen. När jag kom till stallet så stod han redan i stallgången och blev borstad. Så...
Svar
0
· Visningar
435
Senast: Magiana
·
Islandshäst Hej kära bukefalister. Det här är en lång text så ni som orkar ta er igenom den; tack! Jag har ett ganska normalt problem tror jag...
2
Svar
33
· Visningar
8 212
Senast: As_Vegas
·
Islandshäst Jag har suttit domarsekreterare ett par gånger de senaste åren och tycker det är jättekul o lärorikt. Men det har fått mig att...
Svar
9
· Visningar
1 716
Senast: glimjandi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tips på mellanstor hund för barnfamilj
  • Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 30