T-märkning på häst med reservation?

Mysaan

Trådstartare
Hamna i diskussion med en tjej i grannbyn. Hon har ett sto som har problem med ena benet. Har haft det så länge hon ägt hästen och fick därför reservation på benen när hon försäkrades. Nu funderar denna tjej på att få hästen t-märkt eftersom hon bara fungerar i avelsboxen och inte till ridning.

Om jag fattat det hela rätt får man då ut en viss del av livförsäkringen. Men får man verkligen det om hästen har reservation? Jag tror inte det men denna tjejen hävdar att man får det.

Någon här på buke som vet?

Sv: T-märkning på häst med reservation?

Jag hade en häst med reservation p.g.a spatt.. fick inte ut något på livförsäkringen iaf!

Såvitt jag vet kan man inte T-märka på en reservation,om bedömningen härrör direkt eller indirekt från det felet.

Försäkringen täcker ju inget som har med det benet att göra eftersom det är en reservation på det. Om det är så att hon vill ha hästen utdömd pga den skadan kommer hon inte få ut något från försäkringen, det behövs nog till en ny skada.

*kl*

tack för era svar då var det så jag trodde.

Vad har hästen för skada då? Du skriver att den endast passa till avel. Då måste det ju vara någon uttre skada och inget som kan vara ärftligt.

Liknande trådar

Dressyr Apropå diskussionen om reaktiva hästar (jag har också haft en, det ÄR ganska märkligt för även om man är van vid reaktiva hundar så är...
Svar
2
· Visningar
620
Ridning Hej! Min kompis i stallet har en häst med Kissing spines, hästen har haft 6olika ägare +den som äger hästen nu. Uppfödaren och ägare nr...
2
Svar
20
· Visningar
3 795
Hästmänniskan Halloj! Är det någon här som har erfarenhet av att teckna en ny försäkring för en äldre häst? Jag och min ponny ska återvända till...
Svar
18
· Visningar
2 042
Senast: Woffe
·
R
Hästmänniskan Hej! Detta är mitt första inlägg jag gör här. Idag hände det något, vilket är att jag blev sparkad av en kompis' häst. Hästen det...
2
Svar
20
· Visningar
8 764

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka