Sysslar med NH.

A

Arabian

Hallojsan.

Jag är en tjej som håller på med NH-Natural horsemanship- och tycker detta är super. Min ponny var förut väldigt bossig och avskydde att ge vika för min vilja. Dessutom, efter tidigare misshandel, var han otroligt huvudskygg. Men nu, efter en tids NH är han snäll och lydig och jag kan dra med plastpåsar och annat "otäckt" över hans huvud utan att han ens blinkar. Så testa NH alla där ute, vad har ni att förlora?

Kramar Jessie

Sv: Sysslar med NH.

självklart gör man de, det borde alla göra..

Sv: Sysslar med NH.

Kul att det funkar så bra! Jag tänkte också börja med det, min häst är väldigt dominant och går på folk för att han har fått vara "högst i rang" sen har var liten.. Hur började du? Vilka "övningar"? Flytta olika delar, jobba med grimma & rep eller löslongera?

Liknande trådar

Hästhantering Hej jag är ny här på buke och vet inte riktigt hur det fungerar än.. men jag blev medlem av en andledning, mitt problem. Det är så att...
10 11 12
Svar
222
· Visningar
31 193
Senast: mackan
·
Träning Skrev samma fråga på Hästahantering men fick inget svar, kanske nån här på NH har några förslag. Har inte direkt sysslat med NH men...
Svar
4
· Visningar
1 040
Övr. Hund Natural Horsemanship/ Natural \"dogmanship\" (?) Är det någon här som kan hjälpa mig med lite frågor ang. motsvarigheten till Natural...
Svar
5
· Visningar
1 625
Senast: Sammet
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka