Syprojekt for dummies

Sandra78

Trådstartare
Jag har en enkel symaskin och en brinnande lust att, liksom, sy någonting på riktigt. I vanliga fall använder jag maskinen till att lägga upp byxor och fålla gardiner bara... Vad kan man tillverka för enkla prylar? Det enda jag hittar när jag googlar är en brödkorg, men jag äter inte bröd så...
 
Sv: Syprojekt for dummies

En tygkasse kanske? Den går ju att göra hur enkel eller avancerad man vill! ;) Och bra att ha till mycket!
 
Sv: Syprojekt for dummies

Jag tänkte ge mig på att sy ett förkläde som matchar köksgardinerna. Det borde vara enkelt
 
Sv: Syprojekt for dummies

Pennfodral, necessär/sminkväska, kuddfodral är det jag kommer på just nu :)
 
Sv: Syprojekt for dummies

Jag är total nybörjare på att sy med symaskin. Jag syr svanspåsar till hästarna. Super enkelt och användbart! Ska våga mig på större projekt så småningom... Men än så länge är svanspåsar lagom avancerat :D
 
Sv: Syprojekt for dummies

När jag orkar och får tid ska jag sy några fler skopåsar att ha när man packar i resväskan. Det är så skönt att slippa tänka på att rengöra sulorna innan man packar extra skor man vill ha med sig. Och det är extra skönt när man åker hem då man kanske inte har samma rengöringsmöjligheter.

skopase-anyhow.jpg
 
Sv: Syprojekt for dummies

Åh tack! En svanspåse är precis vad jag behöver! Har en skimmel med en svans som ser ut att tillhöra en fux.. :angel:
 

Liknande trådar

Fritid Jag tänkte ta ännu ett steg in i vuxenvärlden och skaffa mig en symaskin. Men jag har noll koll. Jag har/kommer höra av mig till diverse...
Svar
18
· Visningar
4 393
Senast: Korven
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp