F
furuskär
Skall småningom köpa en dresserysadel till pållan. Vi tränar mest för skojsskull och har inte planer på att tävla, i alla fall inga avancerade klasser.
Har kikat runt lite på olika sadlar och läst på en del om syntetsadeln, speciellt Wintec med cair systemet. Dock är det ju vissa som säger åt mig att syntetsadlar är bara skräp och inget att satsa på??
Jag har inte en jättestor plånbok, tycker dessutom att luftkudd-systemet på wintec verkar bra. Men vet inte riktigt om jag skall "falla för trycket" och punga ut med pengar på en Zaldi tex (kan ej betala mer än 10 000). Usch, svårt!
Så vill gärna ha synpunter på syntetsadlar, gärna Wintec, deras kvalitet på bom samt hur syntetmaterialet står sig i längden?
Tacksam för tips!
Har kikat runt lite på olika sadlar och läst på en del om syntetsadeln, speciellt Wintec med cair systemet. Dock är det ju vissa som säger åt mig att syntetsadlar är bara skräp och inget att satsa på??
Så vill gärna ha synpunter på syntetsadlar, gärna Wintec, deras kvalitet på bom samt hur syntetmaterialet står sig i längden?
Tacksam för tips!