Syntetbett

Fiorano

Trådstartare
Till min glädje har jag upptäckt att man får tävla dressyr på syntetbett! Men nu undrar jag vilket bett som kan passa min häst. Han går vanligen på ett novabett i sililon, det är rakt, mjukt och böjligt-så det får jag inte tävla på... Vilket bett tror ni kan passa? Har ridit honom på ett vanligt tredelat, men det blir för skarpt och han vill inte gå fram till handen. Det problemet har jag inte med nova bettet.

Så tips vill jag ha!

Sv: Syntetbett

Kan du inte prova ett tredelat happy- mouth?:)

Problemet med dom delade syntetbetten är att dom är mkt tjockare äv vanliga bett. Så om hästen inte har så mkt plats i munnen kan det bli knäpigt...

Har du provat tredelat med små fasta ringar?

Det är just det som stör mig med de ledade syntetbetten-att de är så förbannat tjocka! Har faktiskt funderat på att linda ett lager latex (eller vad det nu är man använder) över mitt vanliga tredelade...

Vad skulle skillnade vara med att bettringarna är mindre?

Liknande trådar

Utrustning Hejsan! Jag har en 2-åring som jag ska börja vänja in med bett. Veterinären var och tog 2 vargtänder i april så hon är undersökt i...
Svar
14
· Visningar
1 720
Senast: cirkus
·
Utrustning Det börjar bli dags att börja fundera på att kanske ta sig ut på någon dressyrstart i sommar och jag behöver bettips eftersom man inte...
Svar
17
· Visningar
1 437
Senast: Fazeem
·
Kläder & Bli fin Efter corona, då jag spenderade nästan två år med att jobba hemifrån, så har jag haft svårt att gå tillbaka till att använda vanliga...
2
Svar
21
· Visningar
1 933
Senast: Cattis_E
·
L
Gnägg Hej! Jag skulle bara för kul vilja veta vad ni skulle ge tips om för häst om jag skulle ha en egen häst nångång i fram tiden! Jag hade...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
5 216
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVII
  • Burkmat
  • Headset