Synsk person avgör om hästen lider eller inte?

Andorra

Trådstartare
I tidningen Land finns en spalt som man kan skicka in frågor om borttappade saker, försvunna djur och trassliga relationer. Det är en sk synsk person som svarar på de här frågorna.

I dagens tidning har en person skickat in frågan:
"Blir min häst pigg igen?"
"Jag har en häst som är lätt halt. Han har blivit behandlad, men nu finns inget mer att göra. Kommer han att bli bra? Jag älskar den hästen!"

Den sk synska personen svarar:

"Du har en underbar häst, men dessvärre ser inte hältan ut att gå att bota helt. Han lider inte av det så jag hoppas att du har honom kvar ändå. Krama hästen från mig."

Är folk så godtrogna och naiva att de går på vad en sk synsk person "ser"? Jag blev faktiskt lite mörkrädd när jag läste det här. Hur kan en synsk person se att den här hästen inte lider?

Sv: Synsk person avgör om hästen lider eller inte?

Fy... hade ju tom varit bättre om "mediet" hade svarit att hon skulle skjuta hästen ögonblickligen :grin:, då hade man åtminstone inte riskerat att hästen ska stå i en hage och ha ont i onödan.

Jag tycker att tidningen borde ha bättre omdöme och inte publicera såna frågor som kan leda till att någon levande varelse kan få lida i onödan.

jag tog det som någon skickade in frågan på skoj för att se vad som hände. Tror knappast någon tar sånt på allvar...

Tyvärr är det det.
Alla kommer väl ihåg historien om hästen Pinnen :(

I tidningen Land:confused: Är inte det en "bonnatidning"? Håller de på med sånt skit!

Hoppas verkligen att folk tar kontakt med PROFFS för att kolla upp sin häst. Synsk? Hell no.

Detta är ju en av förklaringarna varför det är farligt att anlita hästpratare.

I tidningen Land:confused: Är inte det en "bonnatidning"? Håller de på med sånt skit!

Jag får Land och Land lantbruk, har dock inte läst denna vecka ännu. Men själva Land är mer som en veckotidning med kändisreportage, recept, stickmönster, mat, trädgård, antikt och husdjur mm tycker jag. Och vad gäller husdjur så är det faktiskt inte första gången jag tycker de är fel ute. Har varit några reportage om katt tex som jag reagerade på. Med husdjur avses oftast katt, hund och andra sällskapsdjur och då även häst.

Land Lantbruk däremot handlar bara om "bönner" och lantbruk och lantbruksdjur

Jag blir förundrad...men inte förvånad. Omdömeslöst att publicera nåt sådant.

Jag läste också det...

Jag tycker tidningen borde ta sitt ansvar och inte publicera sådana frågor.

Jag läste också tidningen och reagerade som många andra; det är upp till var och en om man vill tro på siare men det är oseriöst av Land att ta med frågor om sjuka djur. Jag tänker nog skriva ett brev eller mail till dem och berätta vad jag tycker, det är nog bra om så många som möjligt gör samma sak.

aha...förändrar dock inte min inställning till detta "fenomen".

Nej den frågan och framförallt det svaret skulle inte varit med i någon tidning. Det korrekta svaret hade väl varit kontakta veterinär igen om hältan inte blir bättre. Jag hoppas verkligen den stackars halta hästen redan fått träffa en veterinär.

Jag mailade Lands redaktion och gav min åsikt om detta omdömeslösa svar, skrev under med mycket besviken läsare. Det är nog bra om det är fler som skulle vilja maila dom om detta så det inte fortsätter.

Liknande trådar

Tjatter Välkommen till teminsstarten på Stall Hästlyckan. Härmed meddelas att du blivit antagen till årets nybörjargrupp för vuxna och vi... 64 65 66
Svar
1 300
· Visningar
53 301
Senast: bollen__
·
Hästvård Min häst var sjuk(diarré), jag ringde vet, de tyckte jag skulle komma in för utredning(gastro). Väl på plats hos vet (efter drygt 15... 2
Svar
36
· Visningar
3 702
Senast: Lotus
·
Ekonomi & Juridik Använder ett anonymt nick för att ingen inblandad ska bli identifierad. Så vet ni vem jag är så ta det på PM eller så. Sålde för ett... 2
Svar
30
· Visningar
5 096
Senast: tuaphua
·
Anläggning Jag vet inte än, men kanske har jag fått nog av den jag hyr bete av på sommaren. Vad tycker ni om detta? Ska jag byta bete eller inte... 2
Svar
22
· Visningar
3 654
Senast: bigganl
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka