karamelldrottningen

Trådstartare
Får inte vara med i visningsantalet. Såg det nyligen av en slump och har nu testat öppna flera nya trådar och samma sak där. Då är ju hela antalet visningar helt missvisande om inte alla räknas?

Nu är jag inte 100% säker på vad ni frågar men vad jag vet körs uppräkningen av antalet visningar en tråd har ett par gånger per timme, vilket gör att siffran inte ändras innan nästa körning. När körningen sker räknas alla visningar upp.

Nu är jag inte 100% säker på vad ni frågar men vad jag vet körs uppräkningen av antalet visningar en tråd har ett par gånger per timme, vilket gör att siffran inte ändras innan nästa körning. När körningen sker räknas alla visningar upp.
Fast det kan inte stämma då andras inlägg uppdateras betydligt fortare än så och kommer med i visningsantalet.

Jag förstår nog fortfarande inte riktigt vilken siffra, var, det gäller?

Under varje tråd står det ”antal visningar” där står det hur många som läst tråden, eller gått in på den. Men antalet stämmer inte så egentligen skulle den infon kunna tas bort när den ändå är felaktig :)

Under varje tråd står det ”antal visningar” där står det hur många som läst tråden, eller gått in på den. Men antalet stämmer inte så egentligen skulle den infon kunna tas bort när den ändå är felaktig :)
Jag gör ett försök till att förklara.

Visningssiffran stämmer inte alltid, men alla visningar räknas. Det innebär att den körning som sker på servern två? gånger per timme ser till att räkna upp alla visningar som skett sedan sist. Eventuellt kan det vara så att en uppräkning även sker om det kommer ett svar i tråden.

Alltså visningssiffran är inte alltid 100% aktuell, men alla visningar räknas och uppdateras vid nästa serverkörning.

Anledningen till att detta inte sker omedelbart är att det skulle kunna skapa en rejäl seghet på servern om alla visningar skulle uppdateras omedelbart.

Liknande trådar

Bukefalos Jag tror detta passar bäst under Bukefalos men annars får moderator gärna flytta den eller ta bort om det på något sätt skulle vara...
Svar
5
· Visningar
489
Senast: Shaggy
·
  • Artikel Artikel
Bukefalosnyheter När det nu är 28 år sedan den här sidan startade kan väl det senaste året sammanfattas med att inte så mycket hänt eller förändrats på...
Svar
4
· Visningar
2 550
Senast: Tilly_85
·
R
Tjatter Hej! 🌺 Jag är ny här på bukefalos, så ville bara presentera mig. ☺️ Av privata skäl så kan jag inte skriva nåt som kan avslöja vem jag...
2 3
Svar
58
· Visningar
2 909
Senast: Raderad medlem 149639
·
IT & mobiler Jag är så otroligt missnöjd med hur både Gmail och Outlook sorterar mail! Fattar inte om det bara är kassa inställningar (tycker jag...
Svar
16
· Visningar
663

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka