Synförsämring hos äldre häst?

hanny

Trådstartare
Hej!

Funderar över min gamling. Har det senaste halvåret fått småsignaler om att han kanske ser sämre på höger öga. Han hoppar till för småbuskar när vi rider vid skymning, blir rädd för skuggor som kommer från höger. När jag skulle hämta en hink i hans box kom jag från höger och då hoppade han också till. Han är ju lite grumlig i båda ögonen tycker jag, men veterinär har kollat honom ute på plats och säger att han är osäker på resultatet?!?
Börjar hästar se sämre av ålder? Finns det något att göra med hästar som ser dåligt?

Hanny

Liknande trådar

Hästvård Är lite osäker på hur jag ska börja denna tråd då det är den första jag startat här, men får ge det ett försök. För ett år sedan köpte...
Svar
13
· Visningar
1 369
Hundhälsa Hej. Längesedan jag var aktiv på detta forum men nu känner jag att jag behöver skriva av mig och kanske få ett gott råd eller två så...
4 5 6
Svar
115
· Visningar
12 614
Senast: LelleLilla
·
Hästhantering Har fått hem en ny häst för ca 1 månad sedan. Först trodde jag att hästen bara var snäll och medgörlig. Men nu efter den här tiden...
Svar
11
· Visningar
2 145
Senast: carriemma
·
Foder & Strö Detta är min första gång här, så om jag lägger dessa frågor under fel rubrik ber jag om ursäkt. Om någon kan flytta den till rätt plats...
Svar
3
· Visningar
1 498
Senast: lewellyn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Ridskoleryttare
  • Vi som letar häst II