Symtom på led/sen skada

ankic

Trådstartare
Hej!
Har ingen häst som har dessa skador ,men efter eq.besöket i dag har jag suttit och läst om vanliga skador på hästar.

Kan man missa en led el.sen skada på häst ? Vad är symtomen ? Behandling?

I tidigare tråd har jag skrivit om våran häst som var/är stel i bakkärran ,misstänker att han gått omkull .

Det var ingen direkt skada förutom att han var ordentligt stel ,han fick akupunktur och laser behandling + att vi tog laser på gammal skada på bogbladet . Nu ska han vila 1 vecka efter behandlingen. Det känns skönt att det inte var ngt som var värre .
 
Sv: Symtom på led/sen skada

Någon som kan tipsa om ngn bra sida på internet eller ngn bra bok om skador :idea:
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 759
Senast: Jamtland
·
Hundhälsa Hej! Min mamma behöver råd. Hon har en boxertik på 7,5 år, som skadades i samband med lösspring i skogen. Direkt efteråt kunde vi se...
Svar
6
· Visningar
8 915
Senast: Kijona
·
Hästvård Hej. Jag är desperat och behöver råd! Jag har ett 16-årigt sto som är korsning frieser/arab. För nästan två månader sedan så fick hon...
2 3
Svar
45
· Visningar
6 407
Senast: Ray
·
Hästvård Hej alla! Min stora halvblodskille skadade sig på något konstigt sätt i hagen i april. Han var först tjock om hela benet. Några dagar...
Svar
13
· Visningar
4 057
Senast: lil-sis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp