Symtom efter ett missfall?!

Status
Stängd för vidare inlägg.
M

Mobby

Undrar ett par saker... hoppas att någon av er kloka människor här inne på forumen kan hjälpa till med svar!! :bump:

1. Hur länge blödde ni före / efter missfall? :crazy:

2. Gör det alltid "jätteont" att få ett missfall? :(

3. Hur lång tid efter missfallet kan man känna av graviditetssymtom som t.ex. trötthet, lätt illamående ibland "konstig smak i munnen" o.s.v.? :confused:

Sv: Symtom efter ett missfall?!

Ingen som vet något om detta eller har någon erfarenhet av det?

Hmmm jag hade ett missfall förra året.
Började med att jag fick frossa och sedan på e.m började jag blöda blödde nog i två dagar innan jag fick missfallet hade då sammandragningar innan själva missfallet som magknip men hade inget farligt ont.
Kommer inte ihåg hur länge jag blödde efteråt.
Jag kände symtom några veckor efter ....
Så det gjorde det ännu svårare att förstå att man verkligen inte hade någon bebis i magen längre.
Jag var 14 - 15 veckor gången.

Jag har haft ett missfall i vecka 11. Blödde inget innan utan allt kom i toastolen en morgon. KOmmer inte ihåg hur länge jag blödde efteråt men jag tyckte det gorde ont när livmodern drog ihop sig igen, det tog väl några dar.*noll koll*
Hormonerna försvinner väl rätt fort ur kroppen.

Jag fick missfall i vecka nio som började med småblödningar ca 3 dagar innan själva missfallet, då jag började blöda ordentligt och fick kramper. Jag blödde kraftigt i ca tre dagar och sedan småblödde jag väl en vecka til ungefär. Det gjorde inte ont under småblödningarna i början. Mina graviditetsymptom försvann rätt snabbt efter MF, t ex ömheten i brösten osv. HCG nivåerna i blodet var nere på 16 efter ca tre dagar.

Fick missfall i somras i v. 15, jag hade mindre magsmärtor ca 1 veckan innan (mensvärk ung.) sen en dag bara kände jag att typ hela magen höll på att tryckas ut, gick på toa och det var som att dra ut en bottenplugg...poff! Det praktiskt bara forsade..inget kul då jag inte ens var hemma. (på kalas hos några jag inte känner så bra..) vi åkte hem direkt och jag låg i ryggläge hela vägen hem i bilen för att inte bloda ner. sen hemma igen så fortsatte det att forsa. Dagen efter fick jag kraftiga smärtor i magen, riktigt riktigt ont och kraftiga sammandragningar..då kom resten..Sen kollade dom men Ultraljud och då var allt ute. Blödde ca 1.5 vecka efter det..sen var allt normalt igen.

Jag har haft ett missfall, som var jättetidigt, så det skiljer sig säkert väldigt mycket mot att få ett misfall när man är längre gången!

För mig var det i princip ingen skillnad mot en vanlig mens. Liite längre småblödde jag kanske, men hade inte ont och ägglossning och nästa mens kom precis när de skulle.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Efter att ha fått ett helt gäng med veterinärer att klia sina huvuden tar jag nu buke till hjälp! Allt började i våras, tror det var i...
2
Svar
33
· Visningar
10 163
Senast: Lisa2014
·
Övr. Hund Nu börjar jag bli desperat här.... Det är så att jag och hunden, whippet på 11mån, flyttade in hos min mamma och mina 2 småsyskon för...
2 3
Svar
42
· Visningar
7 351
Senast: pumah
·
Hästmänniskan hejsan alla bukemänniskor... sorry om tråden ligger fel, ni får ta bort eller flytta den då måste bara fråga om det inte bara är jag...
2
Svar
32
· Visningar
3 207
Senast: Rouise
·
H
Träning Har precis köpt ett 12-årigt sto och idag tänkte jag att jag skulle börja träna lite NH med henne. Men det gick inte direkt som väntat...
Svar
4
· Visningar
912
Senast: XABC
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Ny sits
  • Dressyrsnack 17