Symaskiner!

Lazy Lady

Trådstartare
Efter många om och men har jag insett att min gamle Pfaff och jag inte kan samarbeta på ett normalt sätt och damen får därför flytta!

Tänkte kolla ifall det är någon här inne som har en Singer Curvy 8763?

Alltså denna maskinen:
Curvy-8763.JPG

Bu eller bä?

Jag köpte en sådan begagnad på blocket igår! Bara att hoppas att jag inte blivit lurad och får en kartong tegelsten via bussgods:p

Vad har ni för maskiner?

/LL

Sv: Symaskiner!

Ingen aning om Singersorten. :D

Jag har en Bernina 440 QE och en Bernina 830 (70-talare):
bernina-440-qe.jpg
bernina830sm.gif

Prima maskiner. :D

Den gamle maskinen var riktigt charmig! Jag har en 60talare också, en riktig gammal slitvarg som tyvärr stendog när jag lagade vintertäcke nr 50-11:o Men vilken maskin det va!

Längtar efter att få hem min nya förhoppningsvis trotjänare. Tror att jag gjort en bra affär, nypris i "fysisk" butik 5400:- i en by nära mej;) och på nätet mellan 3400-3999:- Betalar 1750:- och säljaren bjöd på frakten med bussgods, maskinen är ca 2år och ska vara enligt säljaren vara i nyskick (såg väldigt fin på bilden och jag fick gott förtroende för säljaren)

/LL

Senast ändrad:

Ytterst få maskiner tar hästtäcken utan att klaga. Min gamla Bernina är väl en av dessa.

Din Singer har jag som sagt ingen koll på, fast om man googlar reviews på den så låter det inte som den lämpar sig för hästtäcken.

Senast ändrad:

Haha! Nä, några hästtäcken ska inte lagas eftersom jag inte har hästar längre;)
Numera är det pyssel, sy kuddar, gardiner, kläder som ska sys och lagas! Den har ju fått bra betyg i tester så jag tror nog den är bra. Men va mest nyfiken på ifall någon testat den:)

/LL

Liknande trådar

Fritid Ångest. Det är dax att separera från min älskade gamla symaskin, köpt begagnad på 90-talet som present från pappa till mig när jag...
Svar
6
· Visningar
2 870

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka