Syltburkar

vilse

Trådstartare
Någon som vet var tusan köper man sådana?! :confused:

Kan inte hitta någonstans hur jag än söker...

Sv: Syltburkar

Man sparar de glasburkar man köper under året som innehåller annat. :) Nej men ärligt talat jag har inte heller en aning om man vill köpa helt nya.

Biredskapsbutikerna brukar sälja sådant. En snabb googling på biredskap och skåne gav några träffar.

Senast ändrad:

Ja just det - återanvänd inte sillburkar och annat med ättiksinläggningar - gurka, rödbetor och dylikt. Det sitter i smak o lukt och det är det ju synd att förstöra goa sylten med.

Man sparar de glasburkar man köper under året som innehåller annat. :) Nej men ärligt talat jag har inte heller en aning om man vill köpa helt nya.
Lite jobbigt när jag kom på förra veckan att jag ville göra sylt bara. Men en burk har jag fått ihop i varje fall :D

Loppisar!!

Och så lägger man ut på Facebook att man behöver burkar. Då får man alltid ihop massor av vänner och bekanta som blir glada att bli av med sina så de slipper gå ner till återvinningsstationen med dem!

Min 85 åriga mor säger tvärtom - det är ju locken som man får byta - och man har ju sällan nya lock hemma till udda burkar.
Ang IKEAs burkar så kan det vara PLASTpackning och dom är inte lufttäta - dvs fungerar inte som konservering.

Nej de har massor med burkar i alla storlekar. Oftast finns de tillsammans med bärplockare och rensgaller.

Nu har jag gjort lite vinbärsgelé, för första gången i mitt liv :D Lite sent ute, men det fungerar säkert ändå ;)

Står i kylen nu och skall svalna, provsmakning imorgon :)

Härligt!
Om du letar burkar eller flaskor någon annan gång så kan jag tipsa om www.hus-modern.se , där kan man köpa storpack, och vad jag kan se verkar det prisvärt. :) Finns dessutom extra packningar till gamla burkar/flaskor.

Liknande trådar

Hemmet Vi verkar ha fått en ofrivillig musuppfödning här hemma, bara idag har vi fångat två stycken. Jättesöta verkligen, men det är ju inte...
Svar
1
· Visningar
190
Senast: Amha
·
Hemmet Jag älskar dofter. Jag tycker speciellt mycket om tyngre dofter och säsongsbundna dofter. Jag vill liksom inte att det ska dofta...
2 3
Svar
52
· Visningar
2 301
Senast: LinnK
·
Hemmet Jag behöver talkpulver. "Rent" dvs utan oljor, parfymer eller annat gojs. Vilken typ av butiker kan tänkas ha sådant? :confused...
Svar
5
· Visningar
461
Senast: Sassy
·
Kläder & Bli fin Behöver verkligen nya glasögon. Mina glasögon är ca 18 år gamla, omoderna och något för starka. Är inte bekväm att röra mig utanför...
Svar
11
· Visningar
691
Senast: Åsa A
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka