Sydslättens terrängbana i Genarp?

matildamilton

Trådstartare
Hejsan någon som vet om man kan rida på sydslättens terrängbana utan att ha snackat med ägaren? Har min medryttare häst i Genarp så hade velat testa några av de små hinderna som finns där:d

Sv: Sydslättens terrängbana i Genarp?

svar nej den ligger på privat mark.

Varaför skulle du inte tala med markägaren eller klubben om att låna den?

Senast ändrad:

Vet inte, bara en undran. Kände någon som tränade i björnsstorp lite då och då utan tillstånd :S

Det brukar kosta runt 150 kr att låna banorna, och många hyr inte ut dessa om inte tränaren är med. Och det tycker jag är bra, då man kan träna på säkert sätt och på så sätt undvika olyckor.

Ta kontakt med en tränare, finns många runt om som kan ge tips och råd hur man tränar och hoppar terräng. Många Klubbar har även organiserade träning som man kan vara med på även om man inte är medlem i just den klubben.

Det är kul att träna och hoppa i terrängen samtidigt träffar man många trevliga ryttare.

Jag hade nog funderat på om banan alls är funktionsduglig då den mer eller mindre varit nerlagd de sista åren.

Lita inte på att hindrena är underhållna :confused:

Liknande trådar

Fälttävlan Jag bor i Norrland och rider på ridskola, och har gjort det i 6 år nu. Jag har aldrig provat på fälttävlan/terräng, men hade jättegärna...
Svar
16
· Visningar
2 324
Dressyr Tips på bett till hispanoarab med liten munhåla. Import som 7-åring, riden på kandar med mycket stöd. Kontroll av mun vid ankomst...
Svar
12
· Visningar
792
Senast: Fiorano
·
Utrustning Är medryttare och hästen jag rider går barfota. Ägaren kommer inte att sko hästen, såvida hovslagaren inte propsar på det, och hästen...
Svar
12
· Visningar
697
Senast: Miingla
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 415
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Mål och Planer 2025
  • Retrievertråden