Sydnärke närmar sig...

BandyBoy

Trådstartare
...så smått. Vilka här på Buke ska dit?

Jag hade inte tänkt mig den egentligen - men som tur* var (?!) så blev inte jag och Bandy godkända på A9´s clear round (uteslutna pga hälta i slutbesiktningen) och då förstod ju sambon (som blev godkänd med sin 22-åring till häst) direkt att jag såklart bara mååååste gör ett nytt försök på sydnärke! :D Han är snäll och groomar åt mig där.

Jag har skickat in anmälan idag. Någon mer?

*= tur, för då fick jag en bra ursäkt att rida en ritt till... annars var det såklart otur! :grin:

Sv: Sydnärke närmar sig...

Det kommer säkert gå vägen denna gången:)

Jag kommer nog anmäla Cabbisen till 50km, det enda jag är lite osäker på är att det är rätt långt för oss att köra "bara" för en 50km ritt. Så jag ska fundera lite till innan jag bestämmer mig men det lutar åt att vi åker ändå haha

Jag vill hemskt gärna åka dit, men det blir så att vi stannar hemma =( 17 mil enkel resa för att rida 40 km är för långt :crazy:

Jag vill hemskt gärna åka dit, men det blir så att vi stannar hemma =( 17 mil enkel resa för att rida 40 km är för långt :crazy:

Äh, ska du ändå koppla för kärran för bilen och lasta så spelar det väl ingen roll om du kör några mil extra? ;)

:banana:skjålvfallet att du skall göra ett nytt försök, efter regn kommer solsken så denna gång går det säkert vägen, sådan är sporten, och mann får inte glömma att alla tävlingar är en träning för hästen ovasett godkännande eller inte.
jag och min kära son som nu har blivit distansinriktad kommer på 5 milstävlingen, det är då zonnys andra 5 milstävling och jag som mamma superstolt att han intresserat sig för denna gren. zonny rider global handsome och jag wadych.
lycka till mvh anne:idea:

:D
Ja, det är precis så jag tänker - eftersom vi ändå red hela CR-klassen på A9 så fick vi ju en ypperligt bra träningsrunda :D hade varit värre om det var sambon på 22-åringen som blev utesluten, för då hade han varit mer svårmotiverad att få ut igen... (han hade trott att hästen var för gammal eller nåt...), så hur konstigt det än kan låta var jag riktig nöjd med A9-resultatet för vår del :laugh: ...sånär som på att jag gick miste om en fin prisrosett då... :angel:

(och till Sydnärke har Bandy sulor på!) ;)

...17 mil... det är bara 5 mil längre än vad vi har till Sydnärke... och 5 mil är ju ingenting - eller hur?! ;-)

Japp , vi kommer!! Första 8 milarn för vår del.. Nån mer som ska rida 8 i luuuugnt tempo?Kanske sällskapa med mig o min galna travare?

17 mil är väl inget? Avstånden får man räkna med i denna gren!:p Det är ju en del av utmaningen! kom igen! Klart du ska va med!:bump:

Ps. Jag åker drygt 20 mil till Billingeritten för en 50km T och åkte i våras 18mil för 40km Cr i Lovisedal! ;)

måste hålla med de andra, 17mil enkel resa är finemang;)
Själv har jag 49 mil enkelresa och ska nog upp dit för att rida en liten 50km ritt hehe:p

Ja kanske få ses efter dackeritten.
Tänket start en 80 km där upp... :laugh:

Enkel resa för hos är 45 mil dit.:eek:

Klart du ska åka till Sydnärke, ni kan passa på att ta en liten semester hos oss på vägen :) Vi har både box och husrum vettu ;)

Vi kommer nog !
Tänkte köra T50 : )

Jag ska vara helt vanlig funktionär. Pulsare, tror jag bestämt.
Min favoritsyssla. :)

Det är så roligt att se ryttarna först vara jättenervösa när man pulsar, sen nästan gråta av glädje när pulsen är godkänd.

Ja du CK, vi ska ju dit så då får du väl förhoppningsvis se J o J gråta av glädje båda två:-)
Turbo, vi ska starta vår första 8a m våra två travare och satsa på att komma så nära maxtiden det bara går. DVs luugnt tempo:-) Vi blir väl som vanligt de där som funktionärerna får stå o vänta på.

Jag har planerat att rida 80 km på Sydnärke, helt nya marker för mej! Har ridit Sydnärke 3 ggr innan, 2 st 120 km och en 80 km men då var det på Markebäck vid Askersund och det är det inte nu...
Någon som vet lite om banan? Backig eller platt? Underlag?
Och någon som vet något om var man kan hysa in sej själv för i proppen stod det endast något om att tälta på tävlingsplatsen och jag är ingen tält människa!:p Inte som första handsval i alla fall!:angel:

Jag kommer och det blir distansdebut för både mig och min 6-åriga arab. Vi ska rida 40kmCR. Ska bli jättekul och fler ekipage från min klubb Björkviks RF kommer. Så jag hoppas på lagom fint väder och en spännande upplevelse i Närkeskogarna:).

Det finns tyvärr inte så väldans mycket stans att bo, men ett hotell finns det i Pålsboda som heter Doktornsvillan. Ett par husvagnar kan vi nog fixa fram tror jag, i övrigt så är det tält som gäller.

Banan är rätt lätt, inte så mycket backar, i tävlingsklasserna har vi faktis lyckats få till en lite större backe. Under laget är mest grus och skogsvägar.

MVH Sabina Rapp

Det låter ju jättebra! Vet du när ryttarmeddelandet kommer? Eller när CR40km ska starta?

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Pusseltråden
  • Klara sig utan bil
  • Nyårstråden

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka