Sy utetäcke till puppisen...

Kalaspinglan

Trådstartare
Äntligen, äntligen ÄNTLIGEN! är jag klar med min hemtenta. Så nu är jag back in business igen.

Nu har jag ett nytt projekt. Jag ska sy ett varmt och gosigt täcke till min hund att ha ute vid onormalt kyligt och dåligt väder. Han fryser redan nu, stackarn, men vi ska försöka att "härda" honom lite grand (men självklart ser vi till att han inte sitter still utan vi rör oss ordentligt på våra promenader ute)...

Eftersom han växer som ogräs har jag ingen lust att lägga ut 500 kr på ett färdigt täcke, så nu har jag köpt bävernylon, fleesetyg, kantband, reflerxer att sy på och ett knäppe för 150 kr!

Har någon av er sytt ett täcke tidigare? Finns det mönster på sånt? Visserligen är jag ganska händig och tänkte pröva att sy ett lite snabbt av något gammalt lakan för att få det rätt...

Pinglan

Sv: Sy utetäcke till puppisen...

jag har inte själv sytt ett, men har köpt ett av boett som de hade sytt själva, var väldigt enkelt sytt. Lättast vore nog om du hade ett annat täcke som mönster. Kanske kan låna ett av en kompis..?

Tack snälla!
Det var snabba ryck. Nu blir det en sen kväll, för täcket ska bli klart tills i morgon.. Fast nu säger de ju att det ska bli varmt igen.. *suck*

Pinglan

Jag snubblade över ett till mönster, med "maglapp", fast det är på engelska.
Om det är någon som vill ha länken så säj till.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka