Sy till hundar?

Red_Chili

Trådstartare
Nu har jag fått för mig att jag ska köpa tyg imorgon och sy lite saker.
Dock vet jag inte vad jag ska sy, och jag är inte heller någon expert på att sy...
Men, är det någon som har några idéer?
Ska iaf sy ett täcke, det behöver min frusna saluki... Men jag vet inte riktigt vad jag ska ha för material eller någonting.

Tips på vad man kan sy åt sin hund?
Eller kanske lätta saker åt sig själv?
 
Sv: Sy till hundar?

Jag kan rekommendera att du köper boken "Att sy till hunden". Den är full av bra tips och råd.
 
Sv: Sy till hundar?

meeehn det går inte att se...:crazy:

men du - det finns jättemycket mönster till kinesiska nakenhundar - och dom har ju samma vinthundskropp som saluki. du behöver ju bara förstora mönstret i en kopiator. för det är svårt att annvända ett vanligt mönster till hundar - då vanliga hundar ser ut som korvar. det passar inte hundar med slank midja och böjd rygg. kan fixa ett mönster som är hyffsat till dig om du har lust att förstora
 
Sv: Sy till hundar?

skulle vara jättesnällt om du hade lust att fixa det!

Så, nu ska det gå att se :p
*lägger till 2 bilder också*

Såhär ser provtäcket ut
PICT5347.jpg


Tyget till täcket, kantband och hennes nyinköpta koppel ;)
PICT5345.jpg


MITT egna mönster :p
PICT5348.jpg
 
Sv: Sy till hundar?

åå vad fint koppel, å tyg, å kantbanden, å... ja allt kommer bli jättefint verkligen!!!!

ska kolla om ajg hittar mönstret. men det är till overaller - men man behöver ju bara ta bort benen och snygga till "kanterna" så blir det bra.
 
Sv: Sy till hundar?

Man kan sy overall, olika kläder, täcken, söt mössa :p göra koppel i läder, eller fläta koppel, mm.. :idea:
 
Sv: Sy till hundar?

men jag behöver ett mönster juh :p jag är så lost när det gäller uppfinnighet :p jag har en mellanstor hund iaf :)
 
Sv: Sy till hundar?

Okay alla sy-experter,

Finns det NÅGOT tyg som är varmt, men som INTE gör att hunden blir elektrisk?


Det visade sig nämligen att täcket (som faktiskt blev rätt bra egentligen) gör så att hunden blir elektrisk som en jag vet inte vad...
 
Sv: Sy till hundar?

Okay alla sy-experter,

Finns det NÅGOT tyg som är varmt, men som INTE gör att hunden blir elektrisk?


Det visade sig nämligen att täcket (som faktiskt blev rätt bra egentligen) gör så att hunden blir elektrisk som en jag vet inte vad...

men om du stoppar hunden i duschen innan du tar av den täcket och blöter med täcket på - då ska det inte bli elektriskt!!!

:rofl: :rofl:
 
Sv: Sy till hundar?

Haha :rofl:
väldigt bra när man går ut med täcke flera gånger om dagen, eller? :angel:

Det tyget jag sydde i var så DUMT! Visst, det vart skitsnyggt, men hunden blev så överdrivet SUPER-elektrisk, bara av att stå stilla med det på...
Fan...
 
Sv: Sy till hundar?

om du syr dit ett bomullstyg innanför då? eller behandlar med nåt antistatiskt medel (om det finns nåt :p)
 
Sv: Sy till hundar?

Men du, om du tvättar täcket och använder sköljmedel ska det inte bli elektriskt.

By the way- jag sydde ett täcke till våran setter (som tappade pälsen) av en Helly Hansen tröja! :)
Tog bort ärmarna, klippte jag lite större "armhål" på tröjan och kortade av framsidan. Tog av hälften så hon kunde kissa. Fick sy in lite me. Så kragen och den lilla dragkedjan o allt e kvar! (ska fotta)
Ganska skumm ide, men hon älskade det och tillomed morsan kunde ha det på henne för att det inte va någon töntig färg :D

//Mimmi
 
Sv: Sy till hundar?

Just nu sy syr jag för fulla muggar till mina två bustroll, min norfolkterrier ska få ett täcke och min phaléne ska få ett täcke och en fleeceoverall. Overallen ska hon ha så att matte slipper ha in all snö som finns in i soffan :crazy:

Sen har jag sytt en varsin fleecebädd till dem, typ som en kudde med 2 dm kudd-kant runt. De var omtyckta, phalénen sover i sin så fort hon får en chans.

Har sytt halsband till dem också, ganska breda halvstryp som är fleecefodrade.

Det är så kul! Även om det inte alltid blir så himla bra. Men man har iaf gjort det själv..

Lycka till!!
 
Sv: Sy till hundar?

Men du, om du tvättar täcket och använder sköljmedel ska det inte bli elektriskt.

By the way- jag sydde ett täcke till våran setter (som tappade pälsen) av en Helly Hansen tröja! :)
Tog bort ärmarna, klippte jag lite större "armhål" på tröjan och kortade av framsidan. Tog av hälften så hon kunde kissa. Fick sy in lite me. Så kragen och den lilla dragkedjan o allt e kvar! (ska fotta)
Ganska skumm ide, men hon älskade det och tillomed morsan kunde ha det på henne för att det inte va någon töntig färg :D

//Mimmi

ooo bild bild bild :D Blev jätte nyfiken på hur dt ser ut :D
 
Sv: Sy till hundar?

Hm.. smart idé! Det har jag inte tänkt på. :idea:


Det där får mig att fundera på om man ska sy om ngn halvtjock polo-tröja till vovvsingen.. Hon lär uppskatta att ha ngt med hög hals...
 
Sv: Sy till hundar?

Jag har ju också vinthund, en borzoi.
Jag sydde ett regntäcke till honom, men jag har gjort täcket med magplatta, man kan vika den under magen och så sitter den med kardborreband på andra sidan. Tycker att det är jätte bra då han gillar att ligga på backen, och så slipper jag allt grus i den långa pälsen han har på magen.

regn.jpg


regn2.jpg


regn3.jpg


regn4.jpg
 

Liknande trådar

Hundträning Hej och hjälp!... Har en retriever av jakttyp som tidigare velat apportera vilt, från 5 månader till 1-1,5 års ålder, men som nu ca ett...
Svar
10
· Visningar
971
Senast: bobbbo
·
Övr. Hund Funderade lite på vart jag skulle lägga tråden men lägger den här på Hund och så får moderatorn flytta om den passar bättre någon...
2
Svar
27
· Visningar
2 963
Senast: Kilauea
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 554
Senast: fixi
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
4 771
Senast: Hermelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp