sy nytt soff-överdrag

panzy

Trådstartare
blir det billigare att sy själv än att beställa ett? Hur mycket tyg behövs ca till en 3 sits soffa? Hur billigt tyg kan man få tag på?

Sv: sy nytt soff-överdrag

Det är nästan omöjligt att svara på hur mycket tyg du behöver eftersom en tresitssoffa kan se ut lite hur som helst. Du får nog mäta soffan!

Eftersom man sitter i soffan så nöts tyget och behöver vara av lite starkare kvalitet. Det innebär att du kan ha svårt att hitta billiga tyger som håller mer än en kort tid. Jag skulle kollat på tyg av möbelkvalitet och sedan jämfört med vad ett färdigsytt kostar.

Liknande trådar

Hemmet Jag har en soffa (futon-ish) som behöver nytt överdrag. Den är ny och inte sliten, men jag fick en väldigt bra deal på den modell jag...
2
Svar
25
· Visningar
1 568
Senast: manda
·
Hemmet Kort intro: Min frys är full. Jag vet att jag behöver extra frysmöjligheter över julen. (Nej, min ordinarie frys kommer inte att tömmas...
2
Svar
23
· Visningar
1 242
Senast: NilHe
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 659
Skola & Jobb Jag kommer inom ett år att flytta ca 40 mil hem till den stad som jag vuxit upp i. Jag har de senaste 7 åren bott på annan ort och har...
Svar
0
· Visningar
659
Senast: seahawk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka