Sy / Klistra på nya reflexer på täcke

V

Vixten

Måste ju gå? Alla reflexer på vovvens täcke ramlade av i tvätten. :crazy: man vill ju att vilddjuret syns i mörkret! Överlag är jag besviken på de reflextäcken som finns. Är de vettigt sydda finns det bara reflex på ena sidan, är de många reflexer sitter täcket illa, eller ramlar av:p Man skulle satsa på å bli täckesdesigner!:idea:

Någon som köpt reflexer och sytt på? Gjort eget reflextäcke?

Sv: Sy / Klistra på nya reflexer på täcke

Jag både sydde dino's täcke och sydde dit reflexer, var inga problem :-D

Jag sydde ett par reflextäcken av reflexvästar som vi hade liggande hemma. Letade länge efter ett fodrat att ha under vintern, så när jag inte hittade det fixade jag några egna istället. Det tog väl max en kvart att knåpa ihop :bump:

_MG_6985.jpg

Riktigt snyggt med ränder på tvären!

Måste nästan prova att göra ett eget ;):D

Klart det måste gå hur bra som helst!

Och nu sitter jag som ett stort frågetecken om varför jag inte har tänkt så långt tidigare :p Ett av vintertäckena har lite för lite reflex för min smak nämligen, här ska sys!

Jag har ett jättebra reflextäcke, köpt på ica maxi (eller om det var coop?) för ett par tior. Ordentligt med reflex, neonorange (=jag ser hunden i mörkret) och sitter bra.

*KL*

Claus olsson har massa olika storlekar från 20 kr tror jag det är. Haft min i två snöiga säsonger och är fortfarande nöjd.

380890_10150414545914277_729664276_7915645_913458197_n.jpg

Snygg är den också!

jag kan väl inte påstå att jag är överdrivet bra på att tvätta reflextäckena. Dock brukar jag tycka att reflexerna sitter dumt så jag kompletterar dem med egna.

Jag köper självhäftande på ÖB som jag sätter dit. Dom kostar typ 10kr för tre så jag köper upp ett lager och bara klistrar på när det behövs. På mitt tygtäcke sitter dom faktisk förvånansvärt bra.

Liknande trådar

Övr. Hund Än är det ju inte riktigt dags ännu iallafall inte här uppe i norr men man kan ju lika gärna vara ute i god tid. Ni med långhåriga...
2
Svar
33
· Visningar
3 735
Senast: KrullTroll
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar