Reflexer på långhårig hund?

Sv: Reflexer på långhårig hund?

Är du dum på riktigt eller gör du dig till :confused:

Det finns massor med undersökningar som visar att man syns bättre med reflexer även i fullt dagsljus.
Gissa varför vi idag har halvljuslag även i dagsljus?

?????????
Tydligen är jag dum på riktigt?????
Undra vad jag ska göra åt det?:crazy:
Gå ut på min morgonpromenad, kommer att möta max 2-3 bilar.
Minst 2 av dom ser jag varje dag, och dom vet att jag går efter vägen.
Vägen är en normalbred väg.
De är sol och fint väder, men med några molntussar.
+ 13 grader. Jag tror halvljus gör varken från eller till idag.
De är väl bara att hoppas att jag blir påkörd, så att jag hamnar på rätt sida av statestiken:angel:

Ha en bra dag! och va rädd om dej!

* Jenny *

Du förstår uppenbarligen inte att läsa vad du själv skriver.

Läs om mitt förra inlägg och läs det jag fetmarkerade i mitt citat av ditt inlägg. Du kan ju för enkelhetens skull låtsas att det var någon annan än du själv som råkade göra ett så korkat uttalande.

Även om DU bor i tassemarkerna där DU sällan träffar på andra efter vägen så bor större delen av Sveriges befolkning i trafikerade områden.

Som svar på din fråga om reflexer till långhåriga hundar ( och inget annat ) så kan jag berätta för dig hur jag gör :)

Jag köper en sådan där billig reflexväst för människor och klipper sönder den :o
Sedan syr jag långa tuber av delarna och trär dem på kopplen! Tuberna kan sitta ända nerifrån halsbandet och uppåt beroende på hur det passar dig. Fördelen är att det syns, varpå bilförare kanske lättar lite på gasen. Mina tjejer vill inte ha kläder på sig i onödan för det trasslar bara till pälsen + att de blir varma. När det regnar har vi förstås regnkläder och då är det reflexer överallt.

jag har jakthalsband och/eller reflexväst (sån som flixon visade) på min långhåriga.

halsbandet ser ut så här:
HundJakthalsband.jpg

OT
Jag har redan högt blodtryck, nu får jag snart en hjärnblödning.
VARFÖR kommer inte bilderna in? Tagna från Flickr. Photobucket fungerar inte längre för mig, de har ändrat på upload. Jag är gammal, ska jag gå och lägga mig, dra nåt gammalt över mig - och dö?

Tack, det löste sig men jag hade en nära döden upplevelse.
Hursomhaver så har jag haft dessa halsband på mina hundar, de håller i evigheter, man tror det inte när man ser dem.

Dessa halsband verkar ju väldigt smidiga! Inte var de dyra heller!

Som svar på din fråga om reflexer till långhåriga hundar ( och inget annat ) så kan jag berätta för dig hur jag gör :)

Jag köper en sådan där billig reflexväst för människor och klipper sönder den :o
Sedan syr jag långa tuber av delarna och trär dem på kopplen! Tuberna kan sitta ända nerifrån halsbandet och uppåt beroende på hur det passar dig. Fördelen är att det syns, varpå bilförare kanske lättar lite på gasen. Mina tjejer vill inte ha kläder på sig i onödan för det trasslar bara till pälsen + att de blir varma. När det regnar har vi förstås regnkläder och då är det reflexer överallt.

Tack för tipset, jag brukar dessutom få reflexvästar av min far så då blir det ju ännu billigare :idea:
Vet faktiskt inte vad vovve kommer tycka om reflextäcke så det är ju smart med andra alternativ!!

Du förstår uppenbarligen inte att läsa vad du själv skriver.

Läs om mitt förra inlägg och läs det jag fetmarkerade i mitt citat av ditt inlägg. Du kan ju för enkelhetens skull låtsas att det var någon annan än du själv som råkade göra ett så korkat uttalande.

Även om DU bor i tassemarkerna där DU sällan träffar på andra efter vägen så bor större delen av Sveriges befolkning i trafikerade områden.

Tråkigt att jag retar dej så! De var aldrig min mening.
Men jag vidhåller ändå att jag hellre tar t-shirt och shorts i dag, med full sol, och fint väder. Än en reflexväst för att gå vår väg trafikerad av ett par bilar om dan.
Jag har väl inget emot att andra har grodmansutrustning efter vägen. Men HÄR hos OSS finns det ingen anledning att ha Reflexer mitt i sommaren.
Å angående mitt korkade uttalande, så hoppas jag att dom som har körkort har fullgod syn... Jag tycker inte det är mycket begärt?
Visst skulle jag säkert resonera annorlunda om jag bodde där det var hårt trafikerat, men jag måste väl ändå få skriva utifrån mina egna erfarenheter.:confused:
Jag har ingen annan referens att hänvisa till.
Försök att förlåta mej och mina korkade reflextankar. Att reta gallfaber på någon var inte min mening denna härliga soliga dag!

* Jenny *

Jag har reflextäcke. Helt ofodrat, köpt på typ coop eller nåt.

Det finns ju även reflexhalsband med band ut mot ryggen just för att det ska synas på långhåriga hundar.

Å angående mitt korkade uttalande, så hoppas jag att dom som har körkort har fullgod syn... Jag tycker inte det är mycket begärt?

Nä, det borde det inte vara. Precis som att det inte är mycket begärt att folk kör när de är utsövda och nyktra.
Man kan inte ta sånt för givet vart man än bor tyvärr.

Jag har även reflexer när jag är mitt i skogen med häst och/eller hund. Tanken på att komma ifrån varandra och djuret kommer ut på trafikerad väg ger mig anledning nog att reflexa oss närsom.

Liknande trådar

• Låst
Övr. Hund Hej! Jag vänder mig till er kunniga hundmänniskor här inne, i hopp om att få lite goda tips och råd :) Vi har kommit fram till att vi...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
7 005
Senast: Snurrfian
·
Övr. Hund Nu när det har blivit mörkt vill jag ha reflexer på Malte så vi (han) syns. Men jag hittar inte vad jag letar efter! I den bästa av...
2
Svar
30
· Visningar
2 699
Senast: bollen__
·
Hundhälsa V är en kastrerad risenschanuzerhane. Jag har haft honom sen han var 6 månader. Han har alltid varit en energisk hund och ganska "hård i...
Svar
19
· Visningar
5 057
Övr. Hund Nu smyger mörkret på och ikväll vart det höstens premiärtur för reflexerna. Jag har redan en hel uppsättning av reflexselar...
Svar
14
· Visningar
1 497
Senast: Kilauea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka