Sy ett eget träns

gaski

Trådstartare
Jag är sugen på att sy ett eget träns. Har tänkt använda mig av läder remmar, men jag klurar på en sak hur ska jag kunna göra hål i remmen så jag kan variera längden med spännet.
Eller har ni några andra tips. så kom gärna med dem.
Vad är det för verktyg man behöver för att sy ett träns?

Tränset jag tänker sy är ett islanshäst träns, så det är ju bara nosgrimma och nack remmen. Till nosgrimman har jag tänkt göra någon slags knyting så det går ihop med sidostycket.
 
Sv: Sy ett eget träns

kolla i tråden "sy egna hästgrejer", det finns minst två där som gjort egna träns
 
Sv: Sy ett eget träns

Använd chicagoskruvar så kan du sätta dit spännen utan att sy i lädret. Var sugen att göra ett eget träns men när jag kollade vad det skulle kosta så lade jag det på is så länge
 

Liknande trådar

Utrustning Ni som har hästar som inte gillar smala, raka nackstycken, vilka modeller har ni provat och vilka har fungerat bäst? Jag har ett...
Svar
6
· Visningar
1 242
Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
8 251
Senast: Ajda
·
Utrustning Hej, jag hade tänkt försöka mig på att göra ett eget träns. Dels för jag tycker att det skulle vara kul att göra och att jag vill ha ett...
Svar
1
· Visningar
592
Senast: Ace
·
Kropp & Själ Min story: Jag kraschade på mitt sommarjobb efter mitt sista år på gymnasiet. Betygspressen hade haft mig på högvarv i tre år och pga av...
2
Svar
20
· Visningar
4 519
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Senil häst?
  • Ridskoleryttare
  • Ordspråk

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp