Sy egen fleeceoverall? Tips

sportyscorpion

Trådstartare
Har en tax som är otroligt frusen på vintern. Nu har han även skadat ryggen så i vinter vill jag verkligen hålla honom varm och torr. Funderar nästan på att sy honom en fleeceoverall. Han har regn-/vintertäcke som iof funkar bra. Men med en overall så skulle han få lite skydd för benen också och magen?

Någon som har sytt nåt liknande? Finns det mönster man kan låna? Vilket material har ni använt? Vill inte att det ska kännas statiskt eller att han får stötar.

Tacksam för hjälp.
 
Sv: Sy egen fleeceoverall? Tips

om du har FB, g med i gruppen SY EGNA HUNDKLÄDER, är finns massa gratismönster och folk som kan sy som kan hjälpa på vägen och flertalet har mönster som inte ligger öppet som man kan skicka till varann med snigelpost ;)

jag har en hel del mönster hemma på det viset, på papper allltså! hör av dig om du vill veta mer!

ps. dubbelsydd fleece är super! o hållar värme etc. vill du ha mer vattenavstötande, kan man lägga på bävernylon, galon, eller till ex skaltyg. har man en liten hund kan man kolla ytterkläder på loppis osånt, o köpa jättebilligt o använa bara tyget=)
 

Liknande trådar

Övr. Hund Min Chihuahua är extremt frusen av sig. Han har jättemycket päls för att vara chihuahua men den verkar tyvärr inte vara så mycket till...
Svar
13
· Visningar
1 645
Senast: Lillefrun
·
Utrustning Jag köpte i all hast ett begagnat regn/flugtäcke för ett tag sen, alltså ett som är regntätt över hals, rygg å kors men nät på resten...
Svar
7
· Visningar
1 482
Senast: Shixle
·
Hundhälsa Ska raka min hund i helgen och vet då att hon lär behöva ett tjockt täcke till den värsta vintern. Har i nuläget en fleeceoverall (lite...
2
Svar
39
· Visningar
2 711
Hästvård Min shettis drabbades för en vecka sedan av ett kraftigt kolikanfall. Det tog närmare 72 timmar innan hon inte fick återfall. Efter...
2
Svar
22
· Visningar
6 709
Senast: Luleå
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Avels fråga
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp