Switch pour on på dräktigt sto?

T

tretjak

Är det någon som vet om man kan använda Switch även på dräktigt sto? :confused:

Sv: Switch pour on på dräktigt sto?

Jag har för mig att man kan det, ja. Föl kan man åtminstone hälla det på.

Frågade veterinären idag senast då min granne ville veta. Ja man kan ha det på dräktiga/högdräktiga ston.

Tror inte att det är en så bra ideé att använda på ett högdräktigt sto eftersom man inte ska använda det under di perioden då det går ut i mjölken ,eftersom switch pour on finns kvar länge i kroppen på stoet och dessutom är belagt med typ 60 dagars karens innan slakt säger väll rätt mycket om lämpligheten att använda det på dräktiga ston(tycker jag i varje fall) det finns många andra preparat som inte är giftiga använd dom istället nu när fölet snart kommer

Liknande trådar

Hästvård Är det någon som vet om man kan lägga på hästen ett tunt regntäcke efter att ha behandlat den med zitch vet pour-on? Tänker häst på...
Svar
3
· Visningar
813
Senast: Ketrawzc
·
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
602
Senast: tara
·
Hästvård Har sett konstiga fläckar på hals och bakom öron på ett par av våra hästar. Som en äggsamling??:confused: 😶men det är som hårda smulor...
Svar
13
· Visningar
1 417
Senast: Livi
·
Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
23
· Visningar
2 046
Senast: Stergo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Sabotage?