Switch på föl?

A

Anna_H

Ska släppa sto och föl på bete snart och vill inte att fölet ska få fästningar (eller iallfall inte fästingsjukdomar).

Är det farligt för föl? Och om det är det, då borde jag inte ta det på stoet heller.

Sv: Switch på föl?

Jag personligen skulle nog behandla varken föl eller sto med det eftersom det är så starkt. En i stallet blev av med nagellacket när hon fick det på fingrarna.
Men läs på förpackningen och se, det brukar stå där.

Det står på förpackningen att det går bra att använda till både föl och digivande ston. Så, jag använde till mitt föl och mor.
Det har gått jättebra. Första ggn man använder det, så bör man dock bara lägga på en liten bit, för att se om hästen reagerar.
//Jezz

Det står på förpackningen att det går bra att använda till både föl och digivande ston. Så, jag använde till mitt föl och mor.
Det har gått jättebra. Första ggn man använder det, så bör man dock bara lägga på en liten bit, för att se om hästen reagerar.
//Jezz

Vi har också använt det på sto och föl. Provat bara en litet tuss först, stor som en 5-krona. Har aldrig varit några problem.

Godkänt för både digivande sto samt föl. Jag har behandlat bådadera utan problem.

Dock, prova på liten fläck först. Av alla hästar jag haft har enbart en reagerat på Switch dock (ett vuxet fbl), men det är inte roligt när de reagerar, så prova på liten bit först.

Liknande trådar

Hästvård För tre dagar sedan fick ett sto i vårt stall ett gulligt stoföl. Problemet är att stoet vaktar fölet extremt med utfall mot alla som...
Svar
1
· Visningar
415
Senast: Mia_R
·
Hästvård Skrev för ett tag sedan om ett sto i vårt stall som fått ett föl som stoet vaktade extremt. Fick ett jättebra svar som ingav hopp vi har...
Svar
3
· Visningar
536
Senast: Görel
·
Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
862
Senast: Freazer
·
Hästvård Någon som har en idé om vad som kan vara bekymret med min häst? Hon kliar bort sin långa vackra man från ca halva manen och bakåt. Jag...
Svar
8
· Visningar
894
Senast: skogaliten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Skottlossning på skola
  • Mens
  • Träning och hälsa del 12

Hund, Katt, Andra Djur