Svullnad mitt på benet?

hpetersson

Trådstartare
Igår var jag och tränade dressyr ganska sent så kollade henne inte så noga när jag kom hem. Nu när jag kom ut så var hon svullen mitt på benet? Vad kan det beror på? Hon var inte särskilt varm och skrittar rent.. Det kan va en slag men kan det va överansträngning? Börjat rida henne lite hårdare nu då hon behöver stärka galoppen. Tacksam för alla svar!

Sv: Svullnad mitt på benet?

Svårt att säga, kan vara svullnad från ett sår, kan vara överansträngning, av slag osv osv. Mer exakt sitter svullnaden? hur ser det ut runt om? har hon något sår, eller annat som visar på "yttervåld" ?
Be någon duktig i stallet att kolla på det :)

Sv: Svullnad mitt på benet?

Hon har inga sår, försökte lägga upp bild men gick inte från mobilen.. Sitter mitt på nedre delen av benet på framsidan av bakbenet. Om det är öveeanstängning borde det väl va mer på båda benen och mer på kotorna, eller jag vet inte? Kanske kan va det ändå? ;-) har eget stall men får kolla med någon tränare om det inte försvinner :/

Liknande trådar

Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
5 119
Senast: Liran
·
Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
4 575
Senast: Fiorano
·
Hästvård Hör mig för om någon varit med om liknande och vill dela med sig av sin erfarenhet kring det. Bakgrundsinformation: Min häst fick en...
Svar
15
· Visningar
2 275
Senast: ll.96
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
3 028

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V
  • Kattbilder #10

Hästrelaterat

Tillbaka