svullnad insidan av skank..

P

paxton

min shettis ärliksom hård på insidan av skanken, båda bakbenen..
han haltar ingenting, men är lite stel. Har någon erfarenhet av det här? Det är precis på samma ställe på båda benen, liksom svullnad men inte mjukt..hm svårt att förklara..
Kan det vara en muskel, kanske konstig fråga men vad mer sitter där? Han får kortison just nu funderar på om det kan vara en biverkning??:confused: Han är 22 år nu och har haft fångsymptom tidigare, känner därför på benen hela tiden på honom, kan det vara ett fförstadie till fång. Han är så pigg i övrigt!!

Sv: svullnad insidan av skank..

Egentligen brukar jag inte vilja spekulera såhär, men i mina öron lät det som lite spattvarning om du med "skank" menar hasen?

Hårda knölar kan bestå av de benpålagringar som bildas ("spattknölar"), och spatt yttrar sig ofta bland annat som stelhet.

Nej det är inte vid hasen mycket högre upp..:confused: Blir så orolig får ringa vetrinären igen på måndag, det blir 3e gången den här månaden:cry: han är inte ett dugg trött, så pigg nu när han fått kortison för sin hosta, trodde han var på bättringsvägen och så det här nu..tack ä:bow: ndå för svar!

Hård vid musklerna? Kan den ha sträckt sig? Fast då borde den iofs vara halt.

Egentligen brukar jag inte vilja spekulera såhär, men i mina öron lät det som lite spattvarning om du med "skank" menar hasen?

Hårda knölar kan bestå av de benpålagringar som bildas ("spattknölar"), och spatt yttrar sig ofta bland annat som stelhet.

"Spattknölar" hur ser de ut? Ingen som har ngn bild??

jo det var det jag oxå funderade på! Var precis ute nu och tittade funderar även på om det kan vara en galla, men det är ju på exakt samma ställe på båda bak ca 1 dm ovanför hasen och sträcker sig liksom avlångt ner och tar slut i början av hasen..nu kändes det även som att det var mindre. Det är en gåta, men han ser lite stel ut bak tycker jag..:crazy:

Liknande trådar

Hästvård Nu behöver jag lite inputs och förslag gällande mitt 14-åriga sto som jag har haft i fem år och som aldrig varit skadad under den tiden...
2
Svar
28
· Visningar
4 340
Senast: Ida94
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 941
Senast: Jamtland
·
Hästvård Känner att jag behöver skriva av mig… Jag köpte (räddade) ett varmblod i somras, 6 år gammal, nätt och fin, med super bra lynne, trots...
Svar
17
· Visningar
4 074
Senast: Lavinia
·
Hundhälsa Ska försöka fatta mig kort om min hunds mer eller mindre diffusa symptom och historiken av dem... är givetvis under utredning hos...
2
Svar
30
· Visningar
6 123

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hjälp!
  • Guldfasanerna
  • Valp 2025

Hästrelaterat