Svullna ögon??

YorkWann

Trådstartare
Hästen ifråga har stått inne en vecka ca pga hälta, han släpptes ut några timmar igår. Idag släpptes han ut som vanligt på morgonen med de andra hästarna och under förmiddagen hade båda ögonen svullnat upp som tennisbollar på honom och ena ögat hade varat sig. Förjäves försökt få tag på vet. Men eftersom det på eftermidddagen började avta och han ite hadefeber bestämde vi oss för att vänta och se hur det ser ut imorgon.

Men vad kan det vara??

Ljuschock typ eller att ögonen blev irriterade av alla flugfän eftersom han stått inne sålänge är teorier.
 

Liknande trådar

Hästvård Nu måste jag dryfta lite med någon annan. Blir liksom inte riktigt klok på vad som är fel på vår ponny. För något är det, det känner jag...
2 3
Svar
45
· Visningar
8 656
Senast: prallan
·
Hästvård Efter att ha fått ett helt gäng med veterinärer att klia sina huvuden tar jag nu buke till hjälp! Allt började i våras, tror det var i...
2
Svar
33
· Visningar
10 158
Senast: Lisa2014
·
Hästvård Någon som har några idéer om vad detta kan vara? Försöker göra en lång historia kort. 1/2 fick jag hem min fina tjej som jag har på...
12 13 14
Svar
270
· Visningar
29 662
Senast: sandrafors
·
Hästvård Varning för långt inlägg, ska försöka fatt mig så kort som möjligt… Inte för att jag vet vad jag vill med min redogörelse, men kanske...
Svar
11
· Visningar
5 984
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Oväntade saker ni finner läskiga
  • Hiss och diss del 5
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp