svullna lymfkörtlar tvivelaktig diagnos

F

fridisen

Hejsan! Hoppas ngn kan ge mig tips eller liknande situation. Har en rottweiler han blir fem år i september. Han har haft en rad medicinska problem. Började förra september med hotspot han fick ab och smärtstillande för det. I samband med det fick han problem med magen med slem och blod o lös. Man hitta inget i magen och blodprover visa viss infektionsbild. Han fick då ab igen han repa sig imagen men fick ett återfall vid årsskifte. Bytte då till vom och nypon blåbär och nässlor. Men för tio veckor sen upptäckte jag en svullen lymfkörtel på halsen går och greppa runt och flytta typ. Den har gått upp och ner i storlek lite från dag till dag. Var hos vet som sa att de inte var ngt farligt men förra veckan dök de upp en på motsatt sida då var de som valnötter ungefär båda två. Var hos vet tog lymfprover och blodprover. Lymfproverna var väldigt ovissa var så mkt blandade celler så han kunde inte ställa ngn diagnos o mena på att de var ovanligt. Det var mer typ vänta å se vad som händer me honom. Detta oroar mig så då ja e så rädd för lymfom. Inget tydde på det nu men man kunde inte veta längre fram. Känner mig helt förstörd e det ngn som känner igen detta? Kan tillägga att lymfkörtlarna har lagt sig bra mkt igen. Han är pigg å glad dock väldigt stressad då han känner minn oro så matlusten e lite upp å ner iaf idag. Inga tecken på infektion på blodproverna heller. Kan ngn känna igen sig? Hälsningar frida

Liknande trådar

Hundhälsa Hej. Vår lilla Chihuahua-kille (6år) började runt jul använda Tropical clean teeth gel för att få bort lite tandsten. På...
Svar
4
· Visningar
3 599
Senast: Sol
·
Hundhälsa Hej. Jag har en bullmastiff tik på 6 år och för fem dagar sedan så upptäckte jag att hennes lymfkörtlar svullnat upp, dom vid käken var...
Svar
0
· Visningar
6 832
Senast: Wirro12
·
Hästvård Har en valack på 7 år som har haft enorma problem med buken. Haft honom sedan han var 2 år. Allt började sommaren 2015. Vid utsläpp på...
2
Svar
29
· Visningar
7 609
F
Hundhälsa Hej tänkte höra om ngn utav er har/haft en hund med svullna submandibularna lymfkörtlar på halsen alltså? Tyson min rottweiler nu fem år...
Svar
3
· Visningar
12 783
Senast: fridisen
·

Allmänt, Barn, Dagbok

• Burkmat
  • *Ulvlek* Ronja Rövardotter
  • Vad gör vi? Del CCVIII

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat