Min passhäst från mitt gymnasie kom igår tillbaka ifrån betet, o han såg så förjävlig ut att jag inte kände igen honom först. De rann jättemycke gojs från ögonen ända ner till mulen, han hade blivit rundare om magen men man såg ändå revbenen jättetydligt, och hans bakben var svullna ända från hovkransen till låret och var varmt över hela benen. Har aldrig sett en häst som varit så svullen och han reagerade lite lätt när jag kände igenom benen. Sen så hade han diarré som rann längs med benen nästan hela tiden.
Han har alltid haft glimten i ögat, men nu så såg han bara trött ut o verkade inte känna sin livsglädje förutom när han en gång "vaknade till". Och han har ändå jättestor och härlig personlighet.
Och då jag inte vill prata med någon i stallet, så kan jag ju inte veta vad detta kan va, så nu undrar jag om det är någon här på buke som vet vad det kan va/hur man kan lindra det.
Han har alltid haft glimten i ögat, men nu så såg han bara trött ut o verkade inte känna sin livsglädje förutom när han en gång "vaknade till". Och han har ändå jättestor och härlig personlighet.
Och då jag inte vill prata med någon i stallet, så kan jag ju inte veta vad detta kan va, så nu undrar jag om det är någon här på buke som vet vad det kan va/hur man kan lindra det.