Svullna bakknän

Fiorano

Trådstartare
Idag när pålle kom in från hagen såg hon väldigt märklig ut över bakknäna. På båda sidor är hon svullen (känns vätskefylld), svullnaden verkar också vandra neråt på framsidan av benet. Hon var även något öm. Hade 38.0 i temp, vilket jag inte tyckte var alarmerande efter att ha varit ute och rört på sig. Ska självklart ringa vet imorgon men undrar vad det egentligen kan bero på. Eftersom det är liksidigt kan jag utesluta att hennes hagkamrat sparkat henne. Hade heller ingen som kunde springa med henne så jag vet ej om hon är halt. Hon är i alla fall garanterat inte jättehalt eftersom hon var sitt vanliga dansande jag in från hagen.

Tips?

Sv: Svullna bakknän

Har ni snö hos her?

Min gick omkull ihagen för två veckor sedan och var då riktigt tjock på insidan av ena baknät och hade väldigt ont. Hon var dock inte halt. Kan det inte vara något sådant?

Jag skulle avvakta ett par dagar och sedan åka iväg. Du kan ju rådgöra med veterinär per telefon, men de brukar råda en till att vänta.

Sv: Svullna bakknän

Precis vad vet gjorde. Hon tyckte att jag skulle avvakta 10 dagar och under tiden massera med liniment. Eftersom hästens allmäntillstånd är bra, ingen feber, hälta och hon äter bra. Så jag får försöka ha lite is i magen...

Liknande trådar

Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 398
Hästvård Hej! För fyra veckor sedan var vår ponny svullen på utsidan av skenbenet, höger fram, när vi tog in henne från hagen. Hon var inte halt...
Svar
7
· Visningar
2 475
Senast: Robina
·
Hästvård Hej. Får snart panik över min häst, vet inte vad jag ska göra med henne. Hon fick mugg/rasp i sommras, inifrån då det var torrt och...
Svar
19
· Visningar
4 208
Senast: Hedwig
·
Hästvård Dag 1, 10:00: Min häst och hagkompisen mår prima. Dag 2, 09:00: Hovslagaren ska verka, då är min häst svullen båda fram, samt varm där...
Svar
6
· Visningar
1 493
Senast: Krystalline
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka