Svullna bakben..

A

Alpin87

Ja min häst och en vän var med i en olycka med en lastbil och var bara centimetrar från att bli påkörd :cry: :crazy: Men hon klarade sig med en avsliten sko som antagligen fastnade i lastbilen på någon sätt.. :crazy:

Det här hände för två dagar sen och hon är veterinärkollad och sådär för ett sår på ballen och svullna bakben. Han OK:ade henne och sa att jag kunde släppa ut henne i hagen och börja rida igen. Han trodde svullnaden berodde på att hon stått stilla drygt ett dygn men hon brukar inte reagera så.

Att linda hjälper inte, att värma hjälper inte, att kyla hjälper inte :crazy:

Hon är inte halt och har inte ont.

Kan det hjälpa att hon får röra på sig? Det får inte vara någonting hemskt med henne, jag vet jag e fånig men det är ju min älskling det handlar om :(

Vad ska jag göra? Vad tror ni?

Sv: Svullna bakben..

Har du rört på henne som vet rekommenderade? Minskade gallorna efter arbete eller blev de större?

Sv: Svullna bakben..

Nej, har ju inte det, hon gick ut igår och veterinären kom igår så jag har inte hunnit ut och rida.

Det var ingen skillnad efter det att hon var i hagen.

Liknande trådar

Hästvård Min häst har stått på boxvila med stödbandage på ena frambenet i en vecka pga misstänkt spricka. Igår röntgade vi igen, kunde inte se...
Svar
9
· Visningar
1 295
Senast: MiniLi
·
Hästvård Min ponny har de senaste veckorna fått väldigt svullna bakben, först trodde vi det berodde på att hon stog stilla under natten i boxen...
Svar
4
· Visningar
727
Hästvård Min häst var för 1 1/2 vecka sedan svullen i ett bakben. Det var som en 'bula' på insidan av skenbenet och jag trodde att han kanske...
Svar
0
· Visningar
836
Senast: Jennnnka
·
Hästvård Jag har lite funderingar som jag hoppas att ni kloka bukemänniskor kan hjälpa mig att bearbeta, dela med er av åsikter om hur ni skulle...
Svar
2
· Visningar
1 000

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka