Svullna bakben

Remix

Trådstartare
Vill inte ha svar att jag ska kontakta veterinär för det är tanken men innan dom kommer skulle jag vilja ha lite tankar kring mitt problem

En av mina ponnysar har helt plötsligt blivit ganska svullen under haserna ner till kotorna. Ingen värme, ingen hälta. Har ett sår på ena benet som han ömmar om när man trycker på det men annars ser jag ingen smärta. Buke - allvetare. Någon som har en teori om vad det kan vara?

Sv: Svullna bakben

Värmen, Kombinerat med gräs? Min ponny är också tjock i båda bak när det är varmt.
Mer svullnad i det ena bak som är sämre cirkulation sedan hon fick lymfangit i det benet.

Han går ute dygnet runt. Stog inne inatt med Bot snabbandage men det hjälpte inte. Igår hoppade han med lätthet 1m men idag ville han inte alls hoppa. Vet inte om det var för vi åkte iväg idag. Samma utrustning men kan det ha med benen att göra?

En liten fråga till. Hade det vart gräs/värme borde väl frambenen också svullna upp?

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 905
Senast: Lavinia
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 950
Senast: Jamtland
·
Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
11 776
Katthälsa Vi har veterinär tid nästa vecka. Var lite fullbokat den här veckan. Lite bakgrund. Vi har en kastrerad hankatt på sex år hemma. Han...
Svar
15
· Visningar
1 910

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V
  • Kattbilder #10

Hästrelaterat

Tillbaka