svulllnad på hästens vänstra sida av buken?

sommarvind

Trådstartare
nrä ja var ute i hagen hos mitt sto förut så såg jag att hon hade en svullnad på vänster sida av buken? Ja tryckte på de men hon reagerade inte.. hoppas väll på att det är ett insektbett som hon reagerat kraftigt på, men kan hästar få bråck? ja menar så som vi människor kan få?

Sv: svulllnad på hästens vänstra sida av buken?

nu har svullnaden flyttat sig så nu sitter den mitt under magen?? Känns hårt när man känner över den och hon ömmar inte av den:confused: Veterinären kommer hit nu i veckan, men kan ju inte låta bli att spekulera i vad det kan vara:grin: Ingen som vart med om något liknande?

Jag har en ponny som tidigare har varit för tjock. Hon hade fettansamlingar på en del ställen bla under magen. De är borta nu när hon har bantat. Men de flyttade inte på sig.

ja det låter ju som om det kanske kan vara så som det är på min pålle med då.. hon är väldigt tjock efter sommarens bete:grin: Får se vad veterinären säger när han kommer:)

en nyfiken på vad du använde för bantingsmetod?:)

Min ponny fick fång i julas.
Hon fick därefter lusernpellets och hack och halm. Hon har fått behovet av proteiner men minimalt med energi. Ingen speciell metod utan bara minimum av mat. En sjuk fånghäst kan man ju inte motionera så hon har bantat i boxvila.

Liknande trådar

Hästvård Jag behöver lite hjälp med att fundera. I september fick jag en känsla att en av mina hästar mådde dåligt. Det fanns inget mer än...
2 3
Svar
50
· Visningar
10 018
Senast: Bee
·
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 856
Senast: mars
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Vet inte vart jag ska börja. Kaos i hjärnan pga inte sovit en ordentlig natts sömn på... vet inte hur länge? Man ska bara orka. Men jag...
Svar
1
· Visningar
680
Senast: SaraXX
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 860
Senast: Jamtland
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka