biffen
Trådstartare
Min fullblodsvalack har ett skärsår på höger bakben som är under behandling, han står ute dygnet runt i liten sjukhage med tillgång till ligghall.
Idag när såret skulle läggas om upptäcker jag att han är svullen i skapet. Det ser ut som om han har "pung". Inte så extremt mycket men tillräckligt för att jag skulle reagera på det.
Ingen ömhet, inga sår, inget särskilt. Någon som har ideer vad det kan bero på?
Har aldrig sett att han haft tendens till svullenhet, inte ens när han är nästan uppäten av flygfän på sommaren.
Såg att han vädrade snoppen senast igår.
Han har tidigare fått penicillin för skadan på benet, men inte den senaste veckan. Behandlas på såret med lotagen, för att ta bort svallkött. Läggs om varje dag.
Det har varit -15--3 grader de senaste dagarna.
Han har fri tillgång på hö, äter o dricker bra.
Tänkte avvakta till morgon innan jag kontaktar vet., och vill gärna höra om ni har några idéer om vad det kan vara.
Idag när såret skulle läggas om upptäcker jag att han är svullen i skapet. Det ser ut som om han har "pung". Inte så extremt mycket men tillräckligt för att jag skulle reagera på det.
Ingen ömhet, inga sår, inget särskilt. Någon som har ideer vad det kan bero på?
Har aldrig sett att han haft tendens till svullenhet, inte ens när han är nästan uppäten av flygfän på sommaren.
Såg att han vädrade snoppen senast igår.
Han har tidigare fått penicillin för skadan på benet, men inte den senaste veckan. Behandlas på såret med lotagen, för att ta bort svallkött. Läggs om varje dag.
Det har varit -15--3 grader de senaste dagarna.
Han har fri tillgång på hö, äter o dricker bra.
Tänkte avvakta till morgon innan jag kontaktar vet., och vill gärna höra om ni har några idéer om vad det kan vara.