Svullet juver

carolineartemis

Trådstartare
Min foderhäst har sedan en knapp månad tillbaka varit svullen i juvret . Det kommer även en klar vätska som inte luktar något om man trycker på det.
Jag hade ute veterinären för vaccination och frågade då även om detta men hon kunde inte ge något svar. Det enda hon sa var att jag skulle hålla kolla på det och inte pilla för mycket.
Hon har igen feber,är inte öm, pigg och glad som vanligt, man märker alltså ingenting konstigt på henne.
Jag trodde först hon var skendräktig eller något liknande eftersom hon inte brunstat sedan detta uppkom. Hagkompisen har nämligen varit tokbrunstig men min har inte ens reagerat och hon brukar inte vara sen att hänga på ;). Veterinären berättade dock att hästar inte kan bli skendräktiga så där försvann den teorin!

Någon som har varit med om liknande,eller som vet vad kan det bero på?

Senast ändrad:
Sv: Svullet juver

jag har hört att hästar kan få vatten/vätska i juvret när det är väldigt varmt ute, har för mig att min ponny hade det för några år sen, en sommar, men det försvann sen.. har ingen aning om varför dock.

Liknande trådar

Hästvård Idag var min häst svullen i alla fyra benen, värst bak. Väldigt svullen i skapet, även i baken och lite vid ögonen. Men pigg och glad...
2
Svar
26
· Visningar
2 826
Avel Blir inte klok på mitt sto så tänkte skriva av mig lite här och se om nån varit med om något liknande.. 😒 Mitt sto seminerades förra...
Svar
8
· Visningar
3 455
Senast: Lyxzen
·
Hästvård Börjar med att skriva att veterinären är kontaktad och vi har fått tid nästa Tisdag, men jag vill kolla med någon härom de har varit med...
Svar
2
· Visningar
806
Senast: MayGrace
·
Hästvård Dag 1, 10:00: Min häst och hagkompisen mår prima. Dag 2, 09:00: Hovslagaren ska verka, då är min häst svullen båda fram, samt varm där...
Svar
6
· Visningar
1 493
Senast: Krystalline
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Oseriös avel 2023
  • kattförsäkring