Svullet juver till och från.....

T

tya

Mitt sto hade föl vid sidan fram till feb nu i år,och sedan han åkte har juvret varit ibland svullet och ibland inte.Har aldrig sett "ett litet" juver på henne som man kan se på andra ston.Man kan även mjölka ur ngt som ser ut som mjölk,ibland vitare och ibland mera vattnigt.Har ridit henne hela tiden,är nu i full gång,tränar & tävlar.På fm i dag var h juver mkt svullet,gick ner lite efter en promenad,ingen feber,rör sig helt utan problem.TPF

Sv: Svullet juver till och från.....

Får svar på bakprov på hennes mjölk i morgonfm.Vet kom ut & kikade på henne.

Liknande trådar

Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
2 114
Senast: zarmino
·
Foder & Strö Haft en häst iväglämnad på inridning i två månader. Allt gått bra enligt tränaren. Sto med föl vid sidan, 5-7 mån ålder, så dricker inte...
2 3
Svar
59
· Visningar
5 665
Senast: Karoliten
·
Avel Har ett sto som betäcktes (fribetäckning) förra sommaren. Vi åkte från hingsten 1:e juli. Sen dess ingen brunst. Magen har växt men...
Svar
15
· Visningar
3 023
Senast: Karro-Lina
·
Ridning Jag är rädd varje gång jag rider min häst. Sitter hela tiden med en känsla av att han kommer att bocka och sticka iväg. Ska dra...
Svar
8
· Visningar
3 767
Senast: AbCdE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka