Svarar generellt :
Stoet skulle jobbas 3-4 dagar i veckan i 20-30 min. Därav anser jag inte att det kan vara arbetsbördan som varit problemet.
Tar till mig av att det kan ha varit fel att lämna sto och föl tillsammans och med facit i hand hade jag självklart hellre väntat ett par månader till och därefter låtit mamman åka ensam på inridning. Enda anledning till att fölet fick följa med var för att minska deras stress och förlänga tiden innan föl och mamma behöver vara åtskilda mer än mycket korta stunder.
Som jag skrev så är jag väl mest fundersam över att inridaren inte bad mig hämta hem hästarna tidigare, om de nu fått ordentligt med mat och ändå inte håller vikten. Tyvärr var det svårt att hälsa på för att kontrollera statusen själv, då det innebar 5 timmars resa. De närmre ställena hade inte tid förrän i november, så därav blev det en bit bort. Tyvärr syntes det inte på filmerna att hästen var så pass mager, då de dels varit med utrustning, dels främst efter cirka 4 veckors utbildning.
Det är väl bara att lära sig av misstaget och lida av det man ställt till med dock. Personen i fråga har iaf ett företag som sysslar med hästar, betalade via Swish till mobilnummer.