Svullet framknä...??

Ia*

Trådstartare
Igår märkte jag att mitt 6-åriga sto var lite svullen på vänster framknä. Inte på sidorna utan bara frampå. Så det syns inte framifrån utan bara från sidan... och det känns som om det skulle vara gallor i "mjukheten"... Kan det vara så att hon har gallor i knäet? Hon haltar inte och reagerar inte på tryck alls...
Vad kan det vara och vad ska jag göra. Ska ringa vet. på måndag om det inte gått ner..

Sv: Svullet framknä...??

Svårt att säga när man inte ser hur det ser ut. Men en tänkbar orsak till svullnad så som jag tänker mig den på din beskrivning är att hon legat med knäet mot något hårt. Jag har ett sto som om hon inte står på bädd får vätske svullnader i knän och haser, tror hon har haft på armbågen också. Det är för att hon skrapar undan halmen och hamnar på betonggolvet.

Sv: Svullet framknä...??

Hon har tjock bädd, men kanske har legat ner i hagen eller halkat i hagen och gått ner på knä...? Hon är ofta gallig i ena bak oxå. Så hon har kanske lätt till att bli det?

Liknande trådar

Hästvård Vårt 16 åriga sto blev i början av sommaren svullen i båda bogspetsarna. Har under sommaren undvikit ridning och haft hästmassör som...
Svar
6
· Visningar
666
Senast: tara
·
Hästvård Hej! Har ett fullblod som får småsår lite då och då. Vissa sår läker men andra sår får som stenhårda skorpor som inte ramlar av som de...
Svar
6
· Visningar
1 010
Senast: Fazeem
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 129
Senast: Freazer
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 825
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack 17