Svullen vid löp??

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare nerbruten
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 2 040
N

nerbruten

Min tik är svullen runt vulvan, som en ring runt som är ca0,5cm hög och eftersom hon är korthårig syns det tydligt.
Han hundar är väldigt intresserade av henne just nu och det borde vara dags för första löpet. Kan de bli svullna runt vulvan när de löper/ska löpa?

Hon är inte röd eller så men slickar väldigt mkt på det. Hon har dock lite flytningar, inga mängder men lite vilket hon aldrig haft innan.

Har bara haft långhåriga hanhundar innan så det här med löp är nytt för mig.

Sv: Svullen vid löp??

Japp det är helt normalt att vulvan svullnar vid löp. Slickande är också helt normalt, var glad åt att hon själv håller rent!

Liknande trådar

Hundhälsa Jag har, för första gången i mitt liv, blivit med tik. En omplacering, snart fem år gammal, som tidigare bara bott hos sin uppfödare och...
Svar
4
· Visningar
492
Senast: Roheryn
·
Hundhälsa Flertal hanhundar är just nu helt tokiga i min tik. Det ska luktas och slickas om dom får möjlighet, det bryts av oss ägare och så tog...
Svar
4
· Visningar
508
Senast: Wenniz
·
Hundavel & Ras Hej! Någon här som har gråhund eller erfarenhet? Vi står just nu på kö på en kull som ev föds i januari om de tog sig. 2a plats på en...
Svar
9
· Visningar
1 128
Senast: _Taggis_
·
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 293
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Akvarietråden V
  • Hönstråden II