Svullen under ögat

Piek

Trådstartare
Min älskade lilla tuss har under dagen blivit svullen under ögat. Ögat är halvöppet, och slemhinnan är lite rödaktig. Vi misstänker att hon fått något i ögat.

Veterinären ska självklart kontaktas Imorgon bitti om det inte är bättre tills dess. Men finns det något vi kan göra om det är så att det sitter något skräp där eller är det lika bra att låta det vara tills veterinären kan kolla på det?

Tack och lov ser det mycket bättre ut idag :love:
Veterinären tyckte vi skulle avvakta och se om det kom tillbaka.

Tack för tipset @Sol bra att veta om det händer igen, ögonen är ju inte direkt något man vill chansa med :)

Liknande trådar

Katthälsa Min sambos lilla honkatt blev kastrerad i fredags (nu är det måndag, så 3 dagar har passerat ca). Vi är lite oroliga över hennes mående...
Svar
4
· Visningar
672
Hästvård Vi var ner i fredags till ridhuset och löshoppade små kryss, hästen river först ett hinder, sen hoppar hon nästa och när hon landar är...
Svar
16
· Visningar
1 227
Senast: Fibusen
·
Hundhälsa Hej! Tänkte kolla om andra har samma erfarenhet vid efter behandling med kortison till hund. Lite bakgrundsinfo: Hunden är idag 7,5...
Svar
2
· Visningar
442
Senast: The Beast
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
Svar
18
· Visningar
1 624
Senast: Shaggy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama