Svullen rand på hoven??

charliesangel

Trådstartare
Upptäckte precis en svullen rand på hoven på min häst, tänkte direkt på fång men hon är inte varm om hover eller svullen någonstans, hästen är absolut inte överviktig utan hon är just nu för smal nästan, hon står och rör sig normalt, inga foderbyten.
Någon som vet vad de kan vara?

Sv: Svullen rand på hoven??

Menar du mitt på hoven eller i kronranden?

Är det mitt på hoven kan det bli så ibland när man byter foder, då kan det bli en "foderrand".
Kan också bli så efter ett fånganfall, men då ligger det längre tillbaka i tiden.

Mvh Domino_s

Den är ungefär mitt på hoven, har inte bytt foder nyligen. De konstiga är att inget symtom på fång har märkts :s

Nä det har inte skett nyligen, utan för flera månader sedan. Då kan ränder uppstå.

Precis som Boj skriver så är det förmodligen från ett foderbyte från längre tillbaka. :laugh:
Inget du behöver oroa dig för.

Mvh Domino_s

Jag har ägt henne i 7år och jag minns inte senast vi bytte foder till henne. De konstiga är att på morgonen efter när vi kom till stallet så syndes den knappt och nu är den borta. Har aldrig varit med om de förr!

Liknande trådar

Hästvård Idag var min häst svullen i alla fyra benen, värst bak. Väldigt svullen i skapet, även i baken och lite vid ögonen. Men pigg och glad...
2
Svar
26
· Visningar
2 832
Hästvård Min häst visade sig vara oren i traven förra tisdagen för en vecka sedan. Dagen efter var hon halt. Lät henne vila, och var i kontakt...
2 3
Svar
51
· Visningar
4 804
Senast: co-SMAD4
·
Hästvård *Lång tråd* Vad är rimliga symptom på 1400 epg på en 7 månaders gammal unghäst? Väntar på svar på odling för att se om det är lilla...
Svar
9
· Visningar
1 155
Senast: Habina
·
Hästvård Köpte hästen i slutet av Oktober, då hade hon ganska mycket vinterpäls redan så vet inte hur det var då, men upptäckte efter en period...
Svar
5
· Visningar
1 068
Senast: Cactus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka